4 Αυγ 2012

Δοκιμή: Ford Focus 1,6 TDCi

Με τον 1.600άρη κινητήρα diesel κάτω από το καπό του και τεχνολογία ECOnetic, το Focus εστιάζει στην οικονομία, χωρίς όμως να παραμελεί τις παραδοσιακές του αξίες, όπως τα τονισμένα δυναμικά χαρακτηριστικά.
 
Οικονομία, οδική συμπεριφορά, άνεση, ηχομόνωση ποιότητα υλικών
Απροθυμία κινητήρα χαμηλά, ατέλειες στο φινίρισμα, χώροι αποσκευών

Ηπαρουσία του 1,6 TDCi πετρελαιοκινητήρα κάτω από το καπό του Focus δίνει νέα προοπτική στο δημοφιλές μικρομεσαίο μοντέλο της Ford, μετά φυσικά από την απελευθέρωση της πετρελαιοκίνησης σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Οπτικές διαφορές σε σχέση με τις βενζινοκίνητες εκδόσεις δεν υπάρχουν, τη στιγμή που το ταμπελάκι «ECOnetic Technology» στο πίσω δεξί μέρος του αυτοκινήτου κρύβει μια ολόκληρη φιλοσοφία με στόχο τη μειωμένη κατανάλωση. Έτσι, το Focus της δοκιμής διέθετε σύστημα Start/Stop, σύστημα ανάκτησης ενέργειας, ενεργή γρίλια μάσκας, ένδειξη αλλαγής σχέσης στον πίνακα οργάνων και Eco mode που αναλύει το στιλ οδήγησης και δίνει τις σχετικές πληροφορίες στον οδηγό.
Ζήτημα τιμής
Με 22.550 ευρώ (χωρίς την έκπτωση των 2.520 ευρώ), το Focus 1,6 TDCi είναι αρκετά ακριβότερο από τις, αντίστοιχης ιπποδύναμης, εκδόσεις βενζίνης. Για παράδειγμα από την 1,6 105 PS κοστίζει 4.940 ευρώ περισσότερα, από την 1,6 125 PS, 2.800 ευρώ παραπάνω, ενώ από την high tech 1,0 EcoBoost 125 PS, 3.550 ευρώ επιπλέον. Είναι προφανές πως, αν κάποιος κάνει πάνω από 20.000 χλμ. ετησίως, θα κάνει γρήγορη απόσβεση των παραπάνω διαφορών και θα έχει στη διάθεσή του ένα ικανό πετρελαιοκίνητο, που συνδυάζει την οικονομία με τις παραδοσιακές οδηγικές αξίες του Focus…
 
 
Πρωταγωνιστής ο 1,6 TDCi
Ο πετρελαιοκινητήρας 1,6 TDCi, που κινεί το Focus ενσωματώνει την αιχμή της σχετικής τεχνολογίας, αφού ενσωματώνει σύστημα άμεσου ψεκασμού common rail, εφοδιάζεται με φίλτρο σωματιδίων εκπομπών πετρελαίου (DPFS) και τουρμπίνα του διαθέτει μεταβλητής γεωμετρίας φτερωτή. Στην πράξη, το μοτέρ των 115 ίππων δε νιώθει και πολύ άνετα στις χαμηλές στροφές, αλλά μόλις η βελόνα του στροφόμετρου περάσει τις 2.000 σ.α.λ αντεπιτίθεται με 270 Nm ροπής και δυναμικό τράβηγμα μέχρι και τον «κόφτη». Η Ford υπόσχεται 10,8 δλ. για την επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα και τελική ταχύτητα 193 χλμ./ώρα. Σε κάθε περίπτωση, η λειτουργία του κινητήρα είναι πολιτισμένη, χωρίς κραδασμούς, αλλά ο πραγματικός άσος στο μανίκι του 1,6 TDCi είναι η οικονομία καυσίμου, αφού η κατανάλωση είναι μόλις 4,2 λτ./100 χλμ. με εκπομπές CO2 109 γρ./χλμ. Στην πράξη, ακόμα και υπό πίεση, ο υπολογιστής του αυτοκινήτου δεν ξεπέρασε τα 6,8 λτ./100 χλμ.
Στο δρόμο: Παραμένει Focus
O οδηγικός χαρακτήρας της diesel έκδοσης του Focus δικαίωσε τις προσδοκίες μας από το μικρομεσαίο Ford, που χρόνια τώρα αποτελεί σημείο αναφοράς για τα πλούσια οδικά του χαρίσματα. Παρότι το εμπρόσθιο μέρος έχει βαρύνει λίγο, το πετρελαιοκίνητο Focus δεν έχασε στο ελάχιστο τη συγκρότηση και τον fun χαρακτήρα του. Το πλαίσιο και το κάπως πιο βαρύ σε αίσθηση ηλεκτρικό τιμόνι είναι πανταχού παρόντα κάνοντας τη διαφορά με τα άλλα μικρομεσαία, αφού σε βοηθούν να αξιοποιήσεις στο μέγιστο τις σωστές ρυθμίσεις της ανάρτησης. Άνετο όσο χρειάζεται και σφιχτό όσο πρέπει, το Focus diesel δεν κουράζει και δεν λέει όχι σʼ ένα γρήγορο στροφιλίκι με απαιτήσεις. Τo μόνο που χρειάζεται είναι λίγη προσοχή για να παραμένει ο κινητήρας στην ωφέλιμη περιοχή λειτουργίας, ώστε να μην κρεμάει. Ο ακριβής και εύχρηστος επιλογέας αποτελεί αρωγό στην προσπάθεια αυτή, τη στιγμή που τα τα φρένα αποδεικνύονται ακούραστα.
 
 
Η ροπή των 270 Nm του κινητήρα συμβάλλει έτσι, ώστε να ταξιδεύεις άνετα με 6η στο κιβώτιο και απλά να πατάς γκάζι για να προσπερνάς χωρίς προσπάθεια και χωρίς κατεβάσματα, ακόμα και σε ευθείες με ανηφορική κλίση. Στον ανοιχτό δρόμο καταλαβαίνεις και την προσεγμένη δουλειά στην ηχομόνωση.
Eσωτερικό-Χώροι: Στο ίδιο έργο θεατές
Τίποτα δεν έχει αλλάξει φυσικά στο εσωτερικό του πετρελαιοκίνητου Focus σε σχέση με τις άλλες εκδόσεις. Ξεχωρίζει για τη μοντέρνα αισθητική και την προσεγμένη ποιότητα, τη στιγμή που η σχεδίαση του ταμπλό ενισχύεται από τα μαλακά πλαστικά που το καλύπτουν, ενώ η κεντρική κονσόλα κερδίζει άμεσα τους φίλους του hi-tech. Τα μπουτόν στο κέντρο θυμίζουν κινητό τηλέφωνο και κρύβουν πλήθος χρηστικών λειτουργιών, όπως bluetooth θύρα USB και δυνατότητα φωνητικών εντολών. Πάντως, κάποιες μικροατέλειες στο φινίρισμα δε λείπουν Κατά τα λοιπά, η θέση οδήγησης είναι «πολεμική», αλλά ξεκούραστη και προσφέρει καλή περιφερειακή ορατότητα, θήκες για μικροαντικείμενα υπάρχουν αρκετές, ενώ εργονομικά σφάλματα δεν υπάρχουν, αν και η κεντρική κονσόλα με τα τόσα κουμπιά απαιτεί μια σχετική εξοικείωση.
Σε ό,τι αφορά στους χώρους, το Focus δεν προβληματίζει, αλλά δεν ξεχωρίζει κιόλας ειδικά σε ό,τι έχει να κάνει με το διαθέσιμο πλάτος για τους πίσω επιβάτες. Αυτοί πάντως δεν αντιμετωπίζουν πρόβλημα με τα γόνατα ή τα κεφάλια τους. Το πορτ μπαγκάζ έχει μεγάλο άνοιγμα και τετραγωνισμένο σχήμα, αλλά η χωρητικότητα των 316 λτ. με τη στάνταρ ρεζέρβα ανάγκης είναι μικρή συγκριτικά με τον ανταγωνισμό. Με κιτ επισκευής ο χώρος φόρτωσης φτάνει στα 363 λτ.