4 Σεπ 2010

Με ταχύτητα αεροπλάνου κάτω από τη Μάγχη

Είναι η «Φεράρι» των τρένων. Η γερμανική υπερταχεία αμαξοστοιχία ΙCΕ «πετάει» επάνω στις ράγες με 360 χιλιόμετρα την ώρα. Και ακριβώς με αυτή την ασύλληπτη ταχύτητα θα κινείται μελλοντικά ανάμεσα στο Βερολίνο και στο Λονδίνο. Η πρώτη δοκιμαστική σύνδεση, όπως ανακοίνωσε ο πρόεδρος των γερμανικών σιδηροδρόμων (Deutsche Βahn) Ρούντιγκερ Γκρούμπε, θα γίνει τον ερχόμενο Οκτώβριο, αν και τα τακτικά δρομολόγια θα αρχίσουν το 2013. « Ετσι ανοίγει ένα νέο κεφάλαιο στην ιστορία των συγκοινωνιών της ηπείρου μας » είπε.

Εκτός από το Βερολίνο, το ΙCΕ θα συνδέσει το Λονδίνο με τη Φραγκφούρτη και την Κολωνία. Η σύνδεση θα είναι για πρώτη φορά άμεση. Ως τώρα τα τρένα των γραμμών αυτών έκαναν πολύωρη στάση στις Βρυξέλλες. Η διαδρομή μεταξύ Κολωνίας και Λονδίνου ξεπερνούσε, για παράδειγμα, τις 7 ώρες. « Ο χρόνος αυτός θα μειωθεί τώρα ουσιαστικά » είπε ο κ. Γκρούμπε χωρίς να διευκρινίσει ακριβώς κατά πόσο.
Τα προγνωστικά είναι άριστα. « Τα πρώτα χρόνια υπολογίζουμε ότι θα διακινούνται 1,1 εκατ. επιβάτες ετησίως » πρόσθεσε. Ο αριθμός αυτός, σύμφωνα με συγκοινωνιολόγους, θα μπορούσε να αυξηθεί στη συνέχεια με ρυθμούς γεωμετρικής προόδου. « Αυτό θα συμβεί όταν το πλατύ επιβατικό κοινό συνειδητοποιήσει ότι μπορεί να κινηθεί σχεδόν με ταχύτητα αεροπλάνου χωρίς να έχει το ρίσκο αεροπορικού δυστυχήματος και την ταλαιπωρία της διακίνησης προς και από το αεροδρόμιο » λέει ένας ειδικός.
Είναι η πρώτη φορά που το ΙCΕ βάζει πόδι στην Αγγλία. Και αυτό αποτελεί «ένεση ζωής» για την Deutsche Βahn, που τα τελευταία χρόνια συνταράσσεται τόσο από σκάνδαλα διαφθοράς όσο και από τεχνικές «αβαρίες» όπως ελαττωματικές κατασκευές αξόνων που έχουν προκαλέσει πολύνεκρα δυστυχήματα.
Ταυτόχρονα η είσοδος του ΙCΕ στη Μεγάλη Βρετανία αποτελεί και νίκη των Γερμανών επί του μεγάλου ευρωπαίου ανταγωνιστή τους, των γαλλικών σιδηροδρόμων SΝCF, που ως τώρα μονοπωλούσαν τις υπερταχείες αμαξοστοιχίες στη Μεγάλη Βρετανία.
Η νίκη ολοκληρώνεται με την απόφαση της γαλλικής εταιρείας η οποία διαχειρίζεται το υποθαλάσσιο τούνελ της Μάγχης να αλλάξει τις τεχνικές προδιαγραφές για τις διερχόμενες αμαξοστοιχίες προς όφελος των συρμών του ΙCΕ. « Ολοκληρωτική νίκη! » λέει ένας γερμανός συγκοινωνιολόγος. « Οι γερμανικές βολίδες θα εφορμούν τώρα σαν αεροπλανάκια και κάτω από τη θάλασσα ».

http://www.tovima.gr/default.asp?pid=2&ct=2&artId=352208&dt=04/09/2010#ixzz0yY1RJnl8