Μετά
από αρκετά χρόνια «κυριαρχίας» των hatchback στην ελληνική αγορά, τα
μοντέλα «τριών όγκων» ή αλλιώς sedan επιστρέφουν δυναμικά για να
ικανοποιήσουν τις μεγαλύτερες χωροταξικές επιθυμίες των απαιτητικών.
Η
κατηγορία των μικρομεσαίων σεντάν απευθύνεται στους αγοραστές εκείνους
οι οποίοι αναζητούν από το αυτοκίνητό τους πολύ καλούς χώρους, χωρίς
όμως να είναι διατεθειμένοι να ξοδέψουν ένα πολύ μεγάλο ποσό για την
απόκτησή του. Κατά συνέπεια, στη σημερινή, δύσκολα οικονομικά εποχή, η
κατηγορία αυτή αποκτά ένα ιδιαίτερο ενδιαφέρον, παρά το «σκληρό»
ανταγωνισμό που υφίσταται από άλλες κατηγορίες, όπως τα μικρά –
μικρομεσαία MPV ή τα SUV και τα Crossover.
Η
κατηγορία των μικρομεσαίων σεντάν περιλαμβάνει μοντέλα αποτελούν την
ιδανική επιλογή για αρκετούς οικογενειάρχες. Και αυτό, επειδή είναι όσο
ευρύχωρα απαιτείται για να μεταφέρουν μέχρι 5 επιβάτες με τις αποσκευές
τους με μεγάλη άνεση.Παρακάτω θα διαβάσετε ένα συγκριτικό θέμα ανάμεσα
σε 3 σεντάν μοντέλα που επιλέξαμε, τα οποία είναι τα Renault Fluence, Fiat Linea και Peugeot 301.
Renault Fluence
Το Fluence βασίζεται στην πλατφόρμα της 3ης γενιάς του Megane, ενώ
παράλληλα φέρει ένα υποπλαίσιο που προέρχεται από το προηγούμενο Megane
Sedan που αντικατέστησε (με τις απαραίτητες επεμβάσεις, που έχουν ως
στόχο την ενίσχυση και την καλύτερη ηχομόνωση). Επιπλέον, η εμπρός
ανάρτηση είναι ίδια με εκείνη των hatchback και coupe εκδόσεων του
Megane, ενώ η πίσω (ημιάκαμπτος άξονας) προέρχεται από τη Nissan (ως ένα
από τα προϊόντα συνεργασίας των δύο εταιρειών).
Εσωτερικό – Χώροι
Η εικόνα στο εσωτερικό του Fluence είναι γνώριμη από τις εκδόσεις του Megane. Σε καλά επίπεδα βρίσκεται η εργονομία των διακοπτών και των χειριστηρίων, ενώ το φινίρισμα και η συναρμογή των επιμέρους τμημάτων ικανοποιούν επίσης. Αρκετά άνετο κρίνεται το εσωτερικό της καμπίνας του Fluence, όπου μπορούν να φιλοξενηθούν χωρίς παραχωρήσεις ακόμη και πέντε επιβάτες. Ο όγκος του χώρου αποσκευών είναι 496 λτ., ενώ άκρως χρηστικοί κρίνονται και αποθηκευτικοί χώροι για μικροαντικείμενα.
Εσωτερικό – Χώροι
Η εικόνα στο εσωτερικό του Fluence είναι γνώριμη από τις εκδόσεις του Megane. Σε καλά επίπεδα βρίσκεται η εργονομία των διακοπτών και των χειριστηρίων, ενώ το φινίρισμα και η συναρμογή των επιμέρους τμημάτων ικανοποιούν επίσης. Αρκετά άνετο κρίνεται το εσωτερικό της καμπίνας του Fluence, όπου μπορούν να φιλοξενηθούν χωρίς παραχωρήσεις ακόμη και πέντε επιβάτες. Ο όγκος του χώρου αποσκευών είναι 496 λτ., ενώ άκρως χρηστικοί κρίνονται και αποθηκευτικοί χώροι για μικροαντικείμενα.
Οδηγώντας
Η οδική συμπεριφορά του Fluence δε θα μπορούσε παρά να έχει ως κύριο χαρακτηριστικό την παρεχόμενη στους επιβάτες άνεση. Ως εκ τούτου, οι αναρτήσεις διαθέτουν μαλακή ρύθμιση, απορροφώντας με καλό τρόπο τις ανωμαλίες του οδοστρώματος, ενώ παράλληλα οι κλίσεις του αυτοκινήτου σε στροφές δεν προβληματίζουν. Κάτω από πίεση και σε δρόμο με συνεχείς στροφές, το γαλλικό μοντέλο εμφανίζεται σταθερό.
Η οδική συμπεριφορά του Fluence δε θα μπορούσε παρά να έχει ως κύριο χαρακτηριστικό την παρεχόμενη στους επιβάτες άνεση. Ως εκ τούτου, οι αναρτήσεις διαθέτουν μαλακή ρύθμιση, απορροφώντας με καλό τρόπο τις ανωμαλίες του οδοστρώματος, ενώ παράλληλα οι κλίσεις του αυτοκινήτου σε στροφές δεν προβληματίζουν. Κάτω από πίεση και σε δρόμο με συνεχείς στροφές, το γαλλικό μοντέλο εμφανίζεται σταθερό.
Κινητήρας – Επιδόσεις
Ο 1.600άρης κινητήρας αποδίδει 110 ίππους και 151 Nm ροπής. Τα νούμερα αυτά είναι αρκετά για να φέρουν το Fluence από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 11,7 δλ., ενώ η τελική ταχύτητα είναι της τάξης των 185 χλμ./ώρα. η μέση κατανάλωση είναι 6,5 λτ./100 χλμ. και οι εκπομπές CO2 ορίζονται στα 155 γρ./χλμ.
Ο 1.600άρης κινητήρας αποδίδει 110 ίππους και 151 Nm ροπής. Τα νούμερα αυτά είναι αρκετά για να φέρουν το Fluence από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 11,7 δλ., ενώ η τελική ταχύτητα είναι της τάξης των 185 χλμ./ώρα. η μέση κατανάλωση είναι 6,5 λτ./100 χλμ. και οι εκπομπές CO2 ορίζονται στα 155 γρ./χλμ.
Τιμή - Εξοπλισμός
Το Fluence 1,6 ξεκινάει από τις 16.990 ευρώ. Έτσι, σε συνδυασμό με το όφελος της απόσυρσης, μπορείτε να αποκτήσετε το Fluence με 15.850 ευρώ. Ο εξοπλισμός περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων: ESP και ASR, ABS με EBV και AFU, 6 αερόσακους, A/C, όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες, προβολείς ομίχλης και ραδιο CD με MP3.
Το Fluence 1,6 ξεκινάει από τις 16.990 ευρώ. Έτσι, σε συνδυασμό με το όφελος της απόσυρσης, μπορείτε να αποκτήσετε το Fluence με 15.850 ευρώ. Ο εξοπλισμός περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων: ESP και ASR, ABS με EBV και AFU, 6 αερόσακους, A/C, όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες, προβολείς ομίχλης και ραδιο CD με MP3.
Fiat Linea
Το
Fiat Linea ανανεώθηκε και πλέον επιστρέφει στην ελληνική αγορά για να
προσφέρει ένα οικονομικό πακέτο μετακίνησης στο σύγχρονο οικογενειάρχη
αλλά και όσους αρέσκονται στη λογική 3 όγκων των σεντάν.
Το ανανεωμένο μοντέλο της Fiat έρχεται με αλλαγές σε συγκεκριμένα σημεία
του αμαξώματός του σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο, που του
προσδίδουν μια πιο μοντέρνα εικόνα. Ξεχωρίζει λοιπόν ο νέος εμπρόσθιος
προφυλακτήρας, ο οποίος φέρνει αρκετό περισσότερο χρώμιο, μεγαλύτερη
εισαγωγή από πριν, αλλά και νέους στρογγυλούς προβολείς ομίχλης.
Ραφιναρισμένη είναι και η γρίλια της μάσκας, η οποία χρησιμοποιεί και
αυτή περισσότερο χρώμιο για να τονίσει τον εκλεπτυσμένο χαρακτήρα του
Linea.
Εσωτερικό-Χώροι
Το εσωτερικό του ανανεωμένου Fiat Linea παραπέμπει σε αυτό του Fiat Punto και προσφέρει μια πιο σύγχρονη εικόνα και παράλληλα, σύμφωνα με τη Fiat, αναβαθμισμένη ποιότητα σε σχέση με το προ ανανέωσης μοντέλο. Αλλαγές έχουμε και στη θέση κάποιων διακοπτών. Για παράδειγμα, ο διακόπτης του συστήματος συνδεσιμότητας Blue&Me έχει τοποθετηθεί σε πιο πρακτικό σημείο, ενώ διατίθεται πλέον και αυτόματος διζωνικός κλιματισμός. Στη δημιουργία μιας πιο ευχάριστης ατμόσφαιρας, συμβάλλουν και οι νέες επενδύσεις, με ύφασμα υψηλής αντοχής σε γκρι χρωματισμό. Στο κομμάτι των χώρων, το Linea συνεχίζει να προσφέρει καλές εσωτερικές ανέσεις, διαθέτοντας βέβαια ως κύριο πλεονέκτημά του την παροχή ενός μεγάλου πορτ-μπαγκάζ με χωρητικότητα 500 λτ.
Εσωτερικό-Χώροι
Το εσωτερικό του ανανεωμένου Fiat Linea παραπέμπει σε αυτό του Fiat Punto και προσφέρει μια πιο σύγχρονη εικόνα και παράλληλα, σύμφωνα με τη Fiat, αναβαθμισμένη ποιότητα σε σχέση με το προ ανανέωσης μοντέλο. Αλλαγές έχουμε και στη θέση κάποιων διακοπτών. Για παράδειγμα, ο διακόπτης του συστήματος συνδεσιμότητας Blue&Me έχει τοποθετηθεί σε πιο πρακτικό σημείο, ενώ διατίθεται πλέον και αυτόματος διζωνικός κλιματισμός. Στη δημιουργία μιας πιο ευχάριστης ατμόσφαιρας, συμβάλλουν και οι νέες επενδύσεις, με ύφασμα υψηλής αντοχής σε γκρι χρωματισμό. Στο κομμάτι των χώρων, το Linea συνεχίζει να προσφέρει καλές εσωτερικές ανέσεις, διαθέτοντας βέβαια ως κύριο πλεονέκτημά του την παροχή ενός μεγάλου πορτ-μπαγκάζ με χωρητικότητα 500 λτ.
Αποκλειστικά με τον 1,3 Multijet
Το ανανεωμένο Linea διατίθεται στην Ελληνική αγορά αποκλειστικά και μόνο με τον 1,3 Multijet πετρελαιοκινητήρα της Fiat. Στην περίπτωση μάλιστα του Ιταλικού σεντάν, θα δούμε και την έκδοση των 95 ίππων, με αυξημένη ροπή 200 Nm διαθέσιμη μόλις από τις 1.500 σ.α.λ. Σε συνδυασμό με μηχανικό κιβώτιο 5 σχέσεων, το μοτέρ αυτό προσφέρει ικανοποιητικές επιδόσεις, με το 0-100 χλμ./ώρα να έρχεται σε 13,8 δλ. και την τελική ταχύτητα να φτάνει τα 170 χλμ./ώρα. Μεγάλο προσόν βέβαια του μοτέρ αυτού αναμένεται να είναι η χαμηλή κατανάλωση καυσίμου, με τη Fiat να ανακοινώνει μέση κατανάλωση 4,9 λτ./100 χλμ. και εκπομπές CO2 129 γρ./χλμ.
Το ανανεωμένο Linea διατίθεται στην Ελληνική αγορά αποκλειστικά και μόνο με τον 1,3 Multijet πετρελαιοκινητήρα της Fiat. Στην περίπτωση μάλιστα του Ιταλικού σεντάν, θα δούμε και την έκδοση των 95 ίππων, με αυξημένη ροπή 200 Nm διαθέσιμη μόλις από τις 1.500 σ.α.λ. Σε συνδυασμό με μηχανικό κιβώτιο 5 σχέσεων, το μοτέρ αυτό προσφέρει ικανοποιητικές επιδόσεις, με το 0-100 χλμ./ώρα να έρχεται σε 13,8 δλ. και την τελική ταχύτητα να φτάνει τα 170 χλμ./ώρα. Μεγάλο προσόν βέβαια του μοτέρ αυτού αναμένεται να είναι η χαμηλή κατανάλωση καυσίμου, με τη Fiat να ανακοινώνει μέση κατανάλωση 4,9 λτ./100 χλμ. και εκπομπές CO2 129 γρ./χλμ.
Καλό εξοπλιστικό πακέτο από 14.600 ευρώ
Το ανανεωμένο Fiat Linea έχει ξεκινήσει ήδη τις πωλήσεις του στην ελληνική αγορά και θα προσφερθεί σε μία μόνο εξοπλιστική έκδοση με την ονομασία «Urban». Στάνταρ η έκδοση αυτή θα έχει μεταξύ άλλων, 4 αερόσακους, 2 ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικούς καθρέπτες, air condition, προβολείς ομίχλης και ηχοσύστημα με ράδιο-CD με Mp3 και χειριστήρια στο τιμόνι.
Το ανανεωμένο Fiat Linea έχει ξεκινήσει ήδη τις πωλήσεις του στην ελληνική αγορά και θα προσφερθεί σε μία μόνο εξοπλιστική έκδοση με την ονομασία «Urban». Στάνταρ η έκδοση αυτή θα έχει μεταξύ άλλων, 4 αερόσακους, 2 ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικούς καθρέπτες, air condition, προβολείς ομίχλης και ηχοσύστημα με ράδιο-CD με Mp3 και χειριστήρια στο τιμόνι.
Peugeot 301
Σε δύσκολους οικονομικούς καιρούς, η έλευση αυτοκινήτων σαν το νέο
Peugeot 301 μόνο ως μάννα εξ ουρανού μπορεί να χαρακτηριστεί για όσους
οικογενειάρχες αναζητούν ένα ευρύχωρο σεντάν με compact διαστάσεις και
χαμηλό κόστος κτήσης και χρήσης. Αυτή είναι και η κεντρική ιδέα πίσω από
την υλοποίηση του προγράμματος Peugeot 301, που έχει στοιχεία, ώστε να
χαρακτηριστεί το παγκόσμιο αυτοκίνητο της γαλλικής φίρμας.
Χώροι-Εσωτερικό
Στο εσωτερικό του 301, η Peugeot ακολουθεί λιτές και απλές γραμμές με τη στιβαρότητα της κατασκευής να κερδίζει τις εντυπώσεις ουσίας. Στο ποιοτικό κομμάτι, η Peugeot έχει επιλέξει σκληρά πλαστικά, που όμως δείχνουν πως είναι σε θέση να αντέξουν στο χρόνο και τις κακουχίες. Το μεγάλο πλεονέκτημα του 301 όμως είναι η ευρυχωρία, ένας τομέας που κυριολεκτικά δεν παίζεται στην μικρομεσαία κατηγορία. Αξιοποιώντας στο έπακρο το μεγάλο μεταξόνιο των 2.650 χλστ., το 301 μπορεί να φιλοξενήσει με άνεση 5 μεγαλόσωμους επιβάτες. Επίσης, ο χώρος αποσκευών διαθέτει κορυφαία τιμή 506 λίτρων και συγκρίνεται με αυτή μεσαίων μοντέλων.
Χώροι-Εσωτερικό
Στο εσωτερικό του 301, η Peugeot ακολουθεί λιτές και απλές γραμμές με τη στιβαρότητα της κατασκευής να κερδίζει τις εντυπώσεις ουσίας. Στο ποιοτικό κομμάτι, η Peugeot έχει επιλέξει σκληρά πλαστικά, που όμως δείχνουν πως είναι σε θέση να αντέξουν στο χρόνο και τις κακουχίες. Το μεγάλο πλεονέκτημα του 301 όμως είναι η ευρυχωρία, ένας τομέας που κυριολεκτικά δεν παίζεται στην μικρομεσαία κατηγορία. Αξιοποιώντας στο έπακρο το μεγάλο μεταξόνιο των 2.650 χλστ., το 301 μπορεί να φιλοξενήσει με άνεση 5 μεγαλόσωμους επιβάτες. Επίσης, ο χώρος αποσκευών διαθέτει κορυφαία τιμή 506 λίτρων και συγκρίνεται με αυτή μεσαίων μοντέλων.
Οδική συμπεριφορά
Τo Peugeot 301 διατηρεί όλα τα καλά στοιχεία της συνταγής Peugeot, η οποία χαρακτηρίζεται από την άνεση και τα ευχάριστα δυναμικά χαρακτηριστικά. Η οδική συμπεριφορά και αίσθηση εμπνέουν τον οδηγό ακόμη και για κίνηση… πέρα των οικογενειακών ρυθμών, παρέχοντάς του πολύ καλή αίσθηση μέσω του τιμονιού.
Τo Peugeot 301 διατηρεί όλα τα καλά στοιχεία της συνταγής Peugeot, η οποία χαρακτηρίζεται από την άνεση και τα ευχάριστα δυναμικά χαρακτηριστικά. Η οδική συμπεριφορά και αίσθηση εμπνέουν τον οδηγό ακόμη και για κίνηση… πέρα των οικογενειακών ρυθμών, παρέχοντάς του πολύ καλή αίσθηση μέσω του τιμονιού.
Κινητήρας
Ο κινητήρας 1,6 HDi, που κινεί το 301, αποδίδει 92 ίππους, αλλά έχει τονισμένα χαρακτηριστικά ροπής με 230 Nm στις 1.750 σ.α.λ. Στην πράξη είναι κάπως θορυβώδης στις υψηλές στροφές, αλλά στις χαμηλομεσαίες εμφανίζει εντυπωσιακό τράβηγμα. Σε συνδυασμό με το πεντάρι κιβώτιο και το ελαφρύ σχετικά αμάξωμα, οι ρεπρίζ είναι πολύ καλές (60-100 χλμ./ώρα με 4η σε 8,3 δλ. και 80-120 χλμ./ώρα με 5η σε 12,1 δλ.), τη στιγμή που και το κλασσικό 0-100 χλμ./ώρα είναι αρκετά καλό με 10,8 δλ. (τελική ταχύτητα 180 χλμ./ώρα). Το μεγάλο πλεονέκτημα βέβαια του συγκεκριμένου κινητήρα είναι η οικονομία καυσίμου, αφού τα 4,3 λτ./100 χλμ. (112 γρ. CO2/χλμ.) είναι μια κορυφαία τιμή για την κατηγορία.
Ο κινητήρας 1,6 HDi, που κινεί το 301, αποδίδει 92 ίππους, αλλά έχει τονισμένα χαρακτηριστικά ροπής με 230 Nm στις 1.750 σ.α.λ. Στην πράξη είναι κάπως θορυβώδης στις υψηλές στροφές, αλλά στις χαμηλομεσαίες εμφανίζει εντυπωσιακό τράβηγμα. Σε συνδυασμό με το πεντάρι κιβώτιο και το ελαφρύ σχετικά αμάξωμα, οι ρεπρίζ είναι πολύ καλές (60-100 χλμ./ώρα με 4η σε 8,3 δλ. και 80-120 χλμ./ώρα με 5η σε 12,1 δλ.), τη στιγμή που και το κλασσικό 0-100 χλμ./ώρα είναι αρκετά καλό με 10,8 δλ. (τελική ταχύτητα 180 χλμ./ώρα). Το μεγάλο πλεονέκτημα βέβαια του συγκεκριμένου κινητήρα είναι η οικονομία καυσίμου, αφού τα 4,3 λτ./100 χλμ. (112 γρ. CO2/χλμ.) είναι μια κορυφαία τιμή για την κατηγορία.
Τιμή-Εξοπλισμός
Το 301 είναι το πρώτο από τα μοντέλα που θα λανσάρει η Peugeot και όπου η κατάληξη «01», θα χαρακτηρίζεται από το πολύ καλό Value for Money. Το 301 1,6 HDi διατίθεται σε τρία επίπεδα εξοπλισμού (Access, Active και Allure), όπως και στις άλλες δύο εκδόσεις κινητήρων. Ακόμα και στην πρώτη εξοπλιστική βαθμίδα Access (15.360 ευρώ) προσφέρονται στάνταρ 4 αερόσακοι, ESP, μπροστινά ηλεκτρικά παράθυρα, υπολογιστής ταξιδιού, air condition και ράδιο-CD με MP3 και θύρα jack.
Το 301 είναι το πρώτο από τα μοντέλα που θα λανσάρει η Peugeot και όπου η κατάληξη «01», θα χαρακτηρίζεται από το πολύ καλό Value for Money. Το 301 1,6 HDi διατίθεται σε τρία επίπεδα εξοπλισμού (Access, Active και Allure), όπως και στις άλλες δύο εκδόσεις κινητήρων. Ακόμα και στην πρώτη εξοπλιστική βαθμίδα Access (15.360 ευρώ) προσφέρονται στάνταρ 4 αερόσακοι, ESP, μπροστινά ηλεκτρικά παράθυρα, υπολογιστής ταξιδιού, air condition και ράδιο-CD με MP3 και θύρα jack.
autotriti