30 Δεκ 2012

Και Pro και... ΙΧ

Mitsubishi L200 και Toyota Hilux, δύο από τα πλέον ικανά και δημοφιλή Pick-Up της αγοράς αποδεικνύουν ότι δεν κάνουν μόνο για τα... αλώνια αλλά κάλλιστα μπορούν να χρησιμοποιηθούν και στις καθημερινές μετακινήσεις.
Μπορεί κάποτε να αποτελούσαν αποκλειστικά επαγγελματικά οχήματα, με σπαρτιάτικο εσωτερικό και προορισμένα να κινούνται αμιγώς εκτός δρόμου, σήμερα όμως η κατηγορία των Pick-Up ουδεμία σχέση έχει με την ανωτέρω περιγραφή. Η συντριπτική πλειοψηφία των σύγχρονων προτάσεων διαθέτει περισσότερους του ενός τύπους αμαξωμάτων, με ισχυρούς κινητήρες, προσεγμένα-άνετα εσωτερικά και μεγάλους χώρους φόρτωσης. Έτσι δεν απευθύνονται αποκλειστικά στον επαγγελματία αλλά και στον χομπίστα, που θέλει να μεταφέρει τον εξοπλισμό του με ασφάλεια, τόσο ενός, όσο και εκτός δρόμου.

Η ύπαρξη διπλοκάμπινων εκδόσεων, μάλιστα, κάνει ακόμα πιο ελκυστική την επιλογή ενός Pick-Up. Αυτό γιατί πέρα από το χώρο φόρτωσης, που παραμένει μεγαλύτερος από αυτόν οποιουδήποτε άλλου ΙΧ, προσφέρουν ένα ευρύχωρο σαλόνι, ικανό να χωρέσει έως και πέντε άτομα, με όλες τις ανέσεις. Ως εκ τούτου, μπορούν να χρησιμοποιηθούν και ως συμβατικά αυτοκίνητα, για τις καθημερινές μετακινήσεις μιας οικογένειας. Ας δούμε όμως δύο από τους χαρακτηριστικότερους εκπροσώπους της κατηγορίας.

Αρχής γενομένης από την εξωτερική εμφάνιση, το Mitsubishi L200 θα μπορούσε κάλλιστα να διεκδικήσει τον τίτλο του πιο όμορφου και φινετσάτου Pick-Up της αγοράς. Σε βαθμό μάλιστα που δημιουργεί αμφιβολίες για το κατά πόσο κάνει να μπαίνει στα... χωράφια. 

Για τις εκτός δρόμου δυνατότητες του ιαπωνικού μοντέλου, βέβαια, δεν γίνεται λόγος. Mε βάση την πολύχρονη εμπειρία της Mitsubishi Motors στις εκτός δρόμου προτάσεις και στους αγώνες αντοχής, όπως το θρυλικό Ράλι Ντακάρ, το μοντέλο της είναι ένα από τα ικανότερα off road της αγοράς. Χάρη στο στιβαρό πλαίσιο, τις εξαιρετικές αναρτήσεις αλλά και στα υπερσύγχρονα συστήματα 4κίνησης «Easy Select 4WD» και «Super Select 4WD», το L200 είναι σε θέση να υπερβεί οποιοδήποτε εμπόδιο, κινούμενο με άνεση ανεξαρτήτως εδαφικού αναγλύφου.

Με στόχο την κάλυψη όλων των αναγκών, διατίθεται σε τρεις τύπους αμαξωμάτων, Single Cub, Club Cab και Double Cab. Ο χώρος φόρτωσης κυμαίνεται, ανάλογα με την έκδοση, σε μήκος 1.505- 2.220 χλστ. ενώ το ωφέλιμο φορτίο ξεκινάει από τα 845 και καταλήγει στα 1.080 κιλά. Η ελκτική ικανότητα του οχήματος, με τη σειρά της, αγγίζει τα 2.700 κιλά.

Στο εσωτερικό του αυτοκινήτου, η εικόνα δεν απέχει πολύ από αυτή ενός SUV, διατηρώντας ωστόσο μία «επαγγελματική» αύρα. Το επίπεδο εξοπλισμού κρίνεται πλήρες, ενώ τα χρησιμοποιούμενα υλικά δείχνουν να αντέχουν σε κάθε λογής κακουχίες. Η καμπίνα, στη διπλοκάμπινη έκδοση, προσφέρει άπλετους χώρους για τη μεταφορά έως και πέντε επιβατών. Παράλληλα, διάφοροι χώροι για μικροαντικείμενα θα κάνουν ευκολότερη την καθημερινή συμβίωση με αυτό.

Αλλάζοντας τώρα θέμα, η πληρέστατη γκάμα των κινητήρων περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις του μηχανικού συνόλου DI-D, κυβισμού 2,5 λτ., με ισχύ 128, 136 και 178 ίππων ανάλογα με την εκδοχή του αμαξώματος και τις απαιτήσεις του ιδιοκτήτη. Η μέγιστη ροπή αγγίζει αντίστοιχα τα 240, 314 ή 400 Nm (350 Nm στις εκδόσεις με το αυτόματο κιβώτιο 5 σχέσεων), με τη μέση κατανάλωση καυσίμου να ξεκινά από τα 7,2λτ./100 χλμ και τις εκπομπές CO2 από τα 190 γρ./χλμ.

Στο δρόμο το L200 δεν θα προβληματίσει σε καμία περίπτωση τον οδηγό, αν και ορισμένες κάπως έντονες αντιδράσεις της ανάρτησης όταν περνάει από ανωμαλίες θα στερήσουν έναν-δύο πόντους από τον τομέα της άνεσης. Το ίδιο ισχύει και για την κίνηση εκτός δρόμου, που μπορεί να δείχνει ότι «κοπανάει» λίγο παραπάνω, στον αντίποδα όμως δύσκολα θα βρεθεί εμπόδιο να ανακόψει το δρόμο του. Εδώ, γενικότερα, δείχνει πιο ικανό, σε σχέση με την πλειοψηφία των υπολοίπων Pick-Up..

Διατηρώντας ένα ξεχωριστό όνομα, με μεγάλη παράδοση στην κατηγορία, το Hilux είναι μία από τις πλέον επιτυχημένες εμπορικά προτάσεις της συγκεκριμένης αγοράς. Οι εκδόσεις αμαξώματος στις οποίες διατίθεται είναι τρεις, η απλή, η επιμηκυσμένη και η διπλή. Ανάλογα τώρα με την έκδοση, μεταβάλλεται και ο χώρος φόρτωσης. Στην πρώτη περίπτωση το ωφέλιμο μήκος της καρότσας είναι 2,315 μέτρα, ενώ στις υπόλοιπες κυμαίνεται στα 1,805 και 1,520 μέτρα αντίστοιχα. Η μείωση αυτή, προφανώς, αντανακλά στην καμπίνα των επιβατών, που κερδίζει πόντους και επιπλέον θέσεις για τη μεταφορά ατόμων.

Το αυξημένο απόβαρο του οχήματος έχει κάποιες επιβαρύνσεις στις μεταφορικές δυνατότητες, καθώς το μέγιστο ωφέλιμο φορτίο κυμαίνεται, αναλόγως της έκδοσης, από τα 730 έως τα 1,145 κιλά, για την απλή έκδοση. Αντίστοιχα, το μέγιστο επιτρεπόμενο βάρος έλξης ορίζεται στα 2.500 κιλά.

Περνώντας στο εσωτερικό, δύσκολα θα βρει κανείς κάτι το επιλήψιμο. Ο σχεδιασμός του ταμπλό, όπως και το επίπεδο εξοπλισμού, δεν έχουν να ζηλέψουν τίποτα από ένα μεσαίο SUV. Τα χρησιμοποιούμενα υλικά είναι ευχάριστα στην αφή, ενώ δείχνουν αρκετά σκληρά για να αντέξουν στην όποια κακομεταχείριση. Η εργονομία είναι εξαιρετική, ενώ οι τριγμοί λάμπουν δια της απουσίας τους. Αντίστοιχα, οι προσφερόμενοι χώροι δεν θα προβληματίσουν για τη μεταφορά έως και πέντε επιβατών, εφόσον μιλάμε για τη διπλοκάμπινη έκδοση.

Αναφορικά με τα διαθέσιμα μηχανικά σύνολα, το Hilux διατίθεται με δύο κινητήρες diesel, 2,5 και 3,0 λίτρων, απόδοσης 144 και 171 ίππων αντίστοιχα. Αμφότεροι διαθέτουν άφθονη ροπή από χαμηλά, που βοηθά στην απροβλημάτιστη κίνηση του αυτοκινήτου, ακόμα και όταν βρίσκεται φορτωμένο σε ανωφέρειες ή εκτός δρόμου. Το σύνολο των 2,5 λίτρων συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο 5 σχέσεων, ενώ το τρίλιτρο δίνει το δικαίωμα επιλογής, μηχανικού ή αυτόματου κιβωτίου, 5 σχέσεων.

Η κίνηση, ανάλογα με την έκδοση, μπορεί να μεταφερθεί στους πίσω ή και στους 4 τροχούς. Αυτό τουλάχιστον στην απλή και στην επιμηκυσμένη έκδοση, καθώς η διπλή διατίθεται αποκλειστικά ως 4Χ4.

Στο δρόμο το Hilux δίνει την αίσθηση ενός ιδιαίτερα ομοιογενούς αυτοκινήτου. Οι αναρτήσεις του απορροφούν με επιτυχία τις όποιες ανωμαλίες, ενώ ως σύνολο δεν θα κουράσει, ακόμα και μετά από πολύωρη οδήγηση. Τα ίδια, σε γενικές γραμμές, ισχύουν και για την εκτός δρόμου κίνηση. Εδώ ίσως να του λείπουν τα εξελιγμένα διαφορικά του Mitsubishi L200, αυτό όμως δεν σημαίνει ότι θα δυσκολευτεί ιδιαίτερα να μετακινηθεί εκτός δρόμου. Αντιθέτως, θα κινηθεί σχετικά πιο στρωτά σε ανώμαλα εδάφη.


autotriti