Χριστούγεννα χωρίς ψώνια και δώρα ετοιμάζονται να κάνουν οι Έλληνες.
Περικοπές σε εξόδους, ένδυση και διασκέδαση. Σε τι ελπίζουν οι έμποροι.
Συγκάτοικοι στην απελπισία και οι Ευρωπαίοι
Οι πιο φοβισμένοι και απογοητευμένοι καταναλωτές της Ευρώπης είναι οι
Έλληνες σύμφωνα με έρευνα της Deloitte ενόψει των Χριστουγέννων.
Παρά το γεγονός ότι ήδη έχουν αρχίσει και κάνουν την εμφάνισή τους
στα εμπορικά καταστήματα στολίδια και δέντρα, οι έμποροι δεν είναι
καθόλου αισιόδοξοι και όχι χωρίς λόγο.
Σύμφωνα με την έρευνα, οι Έλληνες σε ποσοστό 81% δηλώνουν ότι η αγοραστική τους δύναμη έχει περιοριστεί, κάτι που αναμένεται να οδηγήσει σε μείωση κατά 22% του χριστουγεννιάτικου προϋπολογισμού τους.
Αυτό σημαίνει ότι οι καταναλωτές θα μειώσουν και τον αριθμό των δώρων και το ποσό που θα διαθέσουν, με τους εμπόρους να ελπίζουν μόνο στις τελευταίες ημέρες πριν τα Χριστούγεννα και την Πρωτοχρονιά.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας, οι Έλληνες δηλώνουν έτοιμοι να περικόψουν τις δαπάνες τους για ένδυση (87%), τις εξόδους για φαγητό (86%), τα οικιακά αγαθά -όπως τηλεοράσεις, υπολογιστές έπιπλα- (83%) και τη διασκέδαση (80%). Λιγότερο διατεθειμένοι φαίνονται οι Έλληνες να περικόψουν τα έξοδά τους σε τρόφιμα.
Απαισιοδοξία και στην Ευρώπη
Η Ελλάδα βέβαια δεν είναι βράζει μόνη στο καζάνι της απελπισίας. Περισσότεροι από 6 στους 10 Ευρωπαίους καταναλωτές υποστηρίζουν ότι η χώρα τους βιώνει αυτή τη στιγμή οικονομική ύφεση και, παρά το γεγονός, ότι αυτή η αίσθηση έχει επηρεάσει περισσότερο την Ελλάδα, την Πορτογαλία, την Ιταλία την Ισπανία και τη Γαλλία, καταγράφεται σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες.
Πάντως, οι Ευρωπαίοι έχουν μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση, αφού το 60% θεωρεί ότι παρά την κρίση η αγοραστική δύναμη έχει παραμένει σταθερή.
Το 2011, οι Ευρωπαίοι καταναλωτές αναμένουν να διαθέσουν, κατά μέσο όρο, 587 ευρώ για τους εορτασμούς της χριστουγεννιάτικης περιόδου, σχεδόν 0,8% λιγότερο σε σχέση με πέρσι.
Δεν βλέπουν φως
Τα φετινά αποτελέσματα της έρευνας δείχνουν ότι οι Ευρωπαίοι είναι ανήσυχοι για την κατάσταση της οικονομίας κατά το επόμενο έτος και αυτό αποτελεί πραγματική διαφοροποίηση από τα αποτελέσματα των παλαιότερων αντίστοιχων ερευνών, οι οποίες αντανακλούσαν αισιοδοξία για το μέλλον.
Συγκεκριμένα, ενώ ένας στους τέσσερις Ευρωπαίους που έλαβε μέρος στην έρευνα του 2010 ανέμενε ανάκαμψη της οικονομίας για το επόμενο έτος, μόνο ένας στους δέκα έχει την αντίστοιχη αίσθηση φέτος.
Σύμφωνα με την έρευνα, περισσότερο ανησυχούν οι Έλληνες, οι Ιταλοί, οι Πορτογάλοι και οι Γάλλοι.
Η μελέτη της Deloitte καλύπτει συνολικά 18 χώρες, μεταξύ των οποίων για δεύτερη φορά φέτος και την Ελλάδα. Κατά τη δεύτερη και τρίτη εβδομάδα του Σεπτεμβρίου, τέθηκαν ερωτήματα σε ένα ευρύ αντιπροσωπευτικό δείγμα καταναλωτών (18.354 άτομα) ηλικιών μεταξύ 18-65 ετών.
http://news247.gr/
Σύμφωνα με την έρευνα, οι Έλληνες σε ποσοστό 81% δηλώνουν ότι η αγοραστική τους δύναμη έχει περιοριστεί, κάτι που αναμένεται να οδηγήσει σε μείωση κατά 22% του χριστουγεννιάτικου προϋπολογισμού τους.
Αυτό σημαίνει ότι οι καταναλωτές θα μειώσουν και τον αριθμό των δώρων και το ποσό που θα διαθέσουν, με τους εμπόρους να ελπίζουν μόνο στις τελευταίες ημέρες πριν τα Χριστούγεννα και την Πρωτοχρονιά.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας, οι Έλληνες δηλώνουν έτοιμοι να περικόψουν τις δαπάνες τους για ένδυση (87%), τις εξόδους για φαγητό (86%), τα οικιακά αγαθά -όπως τηλεοράσεις, υπολογιστές έπιπλα- (83%) και τη διασκέδαση (80%). Λιγότερο διατεθειμένοι φαίνονται οι Έλληνες να περικόψουν τα έξοδά τους σε τρόφιμα.
Απαισιοδοξία και στην Ευρώπη
Η Ελλάδα βέβαια δεν είναι βράζει μόνη στο καζάνι της απελπισίας. Περισσότεροι από 6 στους 10 Ευρωπαίους καταναλωτές υποστηρίζουν ότι η χώρα τους βιώνει αυτή τη στιγμή οικονομική ύφεση και, παρά το γεγονός, ότι αυτή η αίσθηση έχει επηρεάσει περισσότερο την Ελλάδα, την Πορτογαλία, την Ιταλία την Ισπανία και τη Γαλλία, καταγράφεται σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες.
Πάντως, οι Ευρωπαίοι έχουν μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση, αφού το 60% θεωρεί ότι παρά την κρίση η αγοραστική δύναμη έχει παραμένει σταθερή.
Το 2011, οι Ευρωπαίοι καταναλωτές αναμένουν να διαθέσουν, κατά μέσο όρο, 587 ευρώ για τους εορτασμούς της χριστουγεννιάτικης περιόδου, σχεδόν 0,8% λιγότερο σε σχέση με πέρσι.
Δεν βλέπουν φως
Τα φετινά αποτελέσματα της έρευνας δείχνουν ότι οι Ευρωπαίοι είναι ανήσυχοι για την κατάσταση της οικονομίας κατά το επόμενο έτος και αυτό αποτελεί πραγματική διαφοροποίηση από τα αποτελέσματα των παλαιότερων αντίστοιχων ερευνών, οι οποίες αντανακλούσαν αισιοδοξία για το μέλλον.
Συγκεκριμένα, ενώ ένας στους τέσσερις Ευρωπαίους που έλαβε μέρος στην έρευνα του 2010 ανέμενε ανάκαμψη της οικονομίας για το επόμενο έτος, μόνο ένας στους δέκα έχει την αντίστοιχη αίσθηση φέτος.
Σύμφωνα με την έρευνα, περισσότερο ανησυχούν οι Έλληνες, οι Ιταλοί, οι Πορτογάλοι και οι Γάλλοι.
Η μελέτη της Deloitte καλύπτει συνολικά 18 χώρες, μεταξύ των οποίων για δεύτερη φορά φέτος και την Ελλάδα. Κατά τη δεύτερη και τρίτη εβδομάδα του Σεπτεμβρίου, τέθηκαν ερωτήματα σε ένα ευρύ αντιπροσωπευτικό δείγμα καταναλωτών (18.354 άτομα) ηλικιών μεταξύ 18-65 ετών.
http://news247.gr/