7 Νοε 2011

Δάσος μέχρι τον...ουρανό!

Δάσος μέχρι τον... ουρανό!
Οραματιστές αρχιτέκτονες υιοθετούν την άποψη ότι τα συγκροτήματα των πολυκατοικιών στις πόλεις και τα δάση μπορεί να… συνδυαστούν. Σχέδια για κάθετα δάση – 25ώροφα κτίρια με μπαλκόνια γεμάτα θάμνους και μικρά δένδρα – αρχίζουν να εφαρμόζονται σε αρκετές ευρωπαϊκές χώρες.

Το Μιλάνο, η ευρωπαϊκή πρωτεύουσα του ντιζάιν αλλά και μια από τις δυτικοευρωπαϊκές πόλεις με τη μεγαλύτερη ρύπανση, δείχνει τον δρόμο με την κατασκευή δύο πράσινων ουρανοξυστών. Το πρόγραμμα Bosco Verticale (Κάθετο Δάσος) που πρόκειται να ολοκληρωθεί το 2015, αποτελείται από δύο συγκροτήματα κατοικιών, ύψους 110 μέτρων και 76 μέτρων, στη συνοικία Ιζολα, λίγο βορειότερα από το Κέντρο της πόλης. Τα συγκροτήματα αυτά θα φιλοξενήσουν συνολικά 900 δένδρα ύψους από 3 έως 9 μ., συν χιλιάδες θάμνους και ανθοφόρα φυτά.
Ο Στέφανο Μποέρι, ο αρχιτέκτονας που είναι υπεύθυνος για τον σχεδιασμό των κτιρίων, λέει πως τα δύο κτίρια μαζί θα προσφέρουν στην πόλη το αντίστοιχο 10.000 τετραγωνικών μέτρων δάσους. Τα φυλλώματα γύρω από τα διαμερίσματα θα παράγουν υγρασία, θα απορροφούν το διοξείδιο του άνθρακα και τα σωματίδια σκόνης, θα παράγουν οξυγόνο και θα προστατεύουν το κτίριο από τον θόρυβο της κυκλοφορίας. Συστήματα ανακύκλωσης της ενέργειας που παράγουν ηλεκτρισμό από τον ήλιο και τον άνεμο θα αποφέρουν δραστική εξοικονόμηση ενέργειας. Οι σχεδιαστές λένε πως τα φυτά θα προσφέρουν σκιά το καλοκαίρι και θα επιτρέπουν να περνάει περισσότερο φως τον χειμώνα, καθώς θα έχουν χάσει τα φύλλα τους.
Ολη αυτή η περιβαλλοντική τεχνολογία δεν είναι φθηνή. Οι τιμές των διαμερισμάτων στις εν λόγω πολυκατοικίες θα αρχίζουν από 750.000 ευρώ για 100 τ.μ. στους πρώτους ορόφους και θα φτάνουν σε 1,2 εκατ. ευρώ για διαμερίσματα με θέα σε όλη την πόλη.
«Οι πύργοι μπορεί να είναι ωραίοι, δεν είναι όμως κάτι που μπορεί ο καθένας να αποκτήσει», λέει ο Νταμιάνο ντι Σίμινε της οικολογικής οργάνωσης Legambiente. «Οι πραγματικές απαντήσεις στη ρύπανσης του Μιλάνου βρίσκονται στην αντιμετώπιση των προβλημάτων της κυκλοφορίας και τη βελτίωση της δημόσιας συγκοινωνίας».
http://www.otherside.gr/