Πέντε
μήνες μετά την ψήφιση του σχετικού νόμου, το υπουργείο Παιδείας έδωσε
στη δημοσιότητα τη λίστα με τα 45 σχολεία που θα λειτουργήσουν ως
πρότυπα.
Η σχετική επιλογή έγινε από τη Διοικούσα Επιτροπή Πρότυπων Πειραματικών Σχολείων. Πρόκειται για 15 ολοήμερα δημοτικά, 15 γυμνάσια και 15 λύκεια σε όλη τη χώρα.
Η λίστα έχει ως εξής:
Λύκεια: Ηρακλείου, Πανεπιστημίου Μακεδονίας,
2ο Αθήνας,
2ο Θεσσαλονίκης,
Ευαγγελική Σχολή Σμύρνης,
Πειραματικό Σχολείο Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (γυμνάσιο-λύκειο),
1ο λύκειο Αναβρύτων,
Γενικό Λύκειο Πανεπιστημίου Αθηνών,
1ο λύκειο Θεσσαλονίκης «Μ. Ανδρόνικος»,
Πειραματικό Ιωνιδείου Σχολής Πειραιά, λύκειο Βαρβακείου,
λύκειο Αγ.Αναργύρων,
Ζάννειο Γενικό Λύκειο,
Πειραματικό Πατρών και Μυτιλήνητου Πανεπιστημίου Αιγαίου.
Γυμνάσια:
2ο Αθήνας,
Γυμνάσιο Πανεπιστημίου Μακεδονίας,
ΕυαγγελικήΣχολή Σμύρνης,
γυμνάσιο Αναβρύτων,
Βαρβάκειο,
Ηρακλείου, 2ο Θεσσαλονίκης, 1ο Αθήνας,
1ο Θεσσαλονίκης,
Ρεθύμνου, Ιωνιδείου Σχολής Πειραιά,
Αγ.Αναργύρων,
Πανεπιστημίου Πατρών,
Ζωσιμαίας Ιωαννίνων,
Πειραματικό Πατρών.
Δημοτικά:
2ο Εξαθέσιο Ρόδου,
Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης,
2ο Ιωαννίνων,
Πανεπιστημίου Πάτρας,
1ο Αλέξανδρούπολης,
2ο Αθήνας,
1ο Πειραματικό Ρόδου,
1ο Ιωαννίνων,
1ο Εξαθέσιο Αθηνών,
2ο Ευόσμου,
2ο Φλώρινας,
1ο Δωδεκαθέσιο Θεσσαλονίκης,
Δημοτικό Σερρών «Κ.Καραμανλής»,
1ο Πειραιά, Ειδικό Πειραματικό Ρόδου.
Ειδικότερα, τα κριτήρια αξιολόγησης είναι:
Τα τυπικά προσόντα του εκπαιδευτικού προσωπικού (ΠΜΣ, Διδακτορικό)
Η παρουσία των εκπαιδευτικών του σχολείου στην επιστημονική και εκπαιδευτική κοινότητα, όπως αυτή πιστοποιείται από τις δύο καλύτερες κατά τη γνώμη των ίδιων των εκπαιδευτικών δημοσιεύσεις τους σε ελληνικά και διεθνή περιοδικά ή πρακτικά συνεδρίων με κριτές.
Η παρουσία καθηγητών μουσικής και καλλιτεχνικών μαθημάτων πιστοποιείται και με τη συμμετοχή τους σε δημόσια αναγνωρισμένες καλλιτεχνικές δραστηριότητες.
Οι δημιουργικές, καινοτόμες δραστηριότητες και η κοινωνική προσφορά του σχολείου κατά την τελευταία πενταετία
Η εμπειρία του σχολείου
α) από την πρακτική άσκηση των φοιτητών,
β) τη συμμετοχή σε ερευνητικές δραστηριότητες σε συνεργασία με ΑΕΙ,
γ) τη συμμετοχή σε διαδικασίες επαγγελματικής ανάπτυξης εκπαιδευτικών,
με τη διοργάνωση σεμιναρίων κλπ και
δ) τη λειτουργία μαθητικών ομίλων
Η εμπειρία από την εκπόνηση σχεδίων αποτίμησης /αξιολόγησης και ανάπτυξης του εκπαιδευτικού έργου της σχολικής μονάδας
Η σχετική επιλογή έγινε από τη Διοικούσα Επιτροπή Πρότυπων Πειραματικών Σχολείων. Πρόκειται για 15 ολοήμερα δημοτικά, 15 γυμνάσια και 15 λύκεια σε όλη τη χώρα.
Η λίστα έχει ως εξής:
Λύκεια: Ηρακλείου, Πανεπιστημίου Μακεδονίας,
2ο Αθήνας,
2ο Θεσσαλονίκης,
Ευαγγελική Σχολή Σμύρνης,
Πειραματικό Σχολείο Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (γυμνάσιο-λύκειο),
1ο λύκειο Αναβρύτων,
Γενικό Λύκειο Πανεπιστημίου Αθηνών,
1ο λύκειο Θεσσαλονίκης «Μ. Ανδρόνικος»,
Πειραματικό Ιωνιδείου Σχολής Πειραιά, λύκειο Βαρβακείου,
λύκειο Αγ.Αναργύρων,
Ζάννειο Γενικό Λύκειο,
Πειραματικό Πατρών και Μυτιλήνητου Πανεπιστημίου Αιγαίου.
Γυμνάσια:
2ο Αθήνας,
Γυμνάσιο Πανεπιστημίου Μακεδονίας,
ΕυαγγελικήΣχολή Σμύρνης,
γυμνάσιο Αναβρύτων,
Βαρβάκειο,
Ηρακλείου, 2ο Θεσσαλονίκης, 1ο Αθήνας,
1ο Θεσσαλονίκης,
Ρεθύμνου, Ιωνιδείου Σχολής Πειραιά,
Αγ.Αναργύρων,
Πανεπιστημίου Πατρών,
Ζωσιμαίας Ιωαννίνων,
Πειραματικό Πατρών.
Δημοτικά:
2ο Εξαθέσιο Ρόδου,
Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης,
2ο Ιωαννίνων,
Πανεπιστημίου Πάτρας,
1ο Αλέξανδρούπολης,
2ο Αθήνας,
1ο Πειραματικό Ρόδου,
1ο Ιωαννίνων,
1ο Εξαθέσιο Αθηνών,
2ο Ευόσμου,
2ο Φλώρινας,
1ο Δωδεκαθέσιο Θεσσαλονίκης,
Δημοτικό Σερρών «Κ.Καραμανλής»,
1ο Πειραιά, Ειδικό Πειραματικό Ρόδου.
Ειδικότερα, τα κριτήρια αξιολόγησης είναι:
Τα τυπικά προσόντα του εκπαιδευτικού προσωπικού (ΠΜΣ, Διδακτορικό)
Η παρουσία των εκπαιδευτικών του σχολείου στην επιστημονική και εκπαιδευτική κοινότητα, όπως αυτή πιστοποιείται από τις δύο καλύτερες κατά τη γνώμη των ίδιων των εκπαιδευτικών δημοσιεύσεις τους σε ελληνικά και διεθνή περιοδικά ή πρακτικά συνεδρίων με κριτές.
Η παρουσία καθηγητών μουσικής και καλλιτεχνικών μαθημάτων πιστοποιείται και με τη συμμετοχή τους σε δημόσια αναγνωρισμένες καλλιτεχνικές δραστηριότητες.
Οι δημιουργικές, καινοτόμες δραστηριότητες και η κοινωνική προσφορά του σχολείου κατά την τελευταία πενταετία
Η εμπειρία του σχολείου
α) από την πρακτική άσκηση των φοιτητών,
β) τη συμμετοχή σε ερευνητικές δραστηριότητες σε συνεργασία με ΑΕΙ,
γ) τη συμμετοχή σε διαδικασίες επαγγελματικής ανάπτυξης εκπαιδευτικών,
με τη διοργάνωση σεμιναρίων κλπ και
δ) τη λειτουργία μαθητικών ομίλων
Η εμπειρία από την εκπόνηση σχεδίων αποτίμησης /αξιολόγησης και ανάπτυξης του εκπαιδευτικού έργου της σχολικής μονάδας
Η υλικοτεχνική υποδομή