16 Σεπ 2011

New York Fashion Week: Τα shows των Oscar de La Renta και Marchesa

από την Αφροδίτη Γκόγκογλου


Τι πρότειναν οι δύο μεγάλοι οίκοι για το επόμενο καλοκαίρι;



Oscar de La Renta
Κορσάζ, καλυμμένα από μπλούζες πλεκτές με βελονάκι και χρωματιστές, ογκώδεις φούστες από ταφτά ήταν τα πρώτα από τα 65 συνολικά looks που παρουσίασε ο Oscar de La Renta σε ένα show αντάξιο των προσδοκιών που έχει το κοινό του από έναν σχεδιαστή με τόσο μεγάλη ιστορία. Ακολούθησε μία σειρά λευκών εμφανίσεων από δαντέλα. Στη συνέχεια, είδαμε πρωινά σύνολα σε εκτυφλωτικά κίτρινα και πράσινα, από σιφόν τουίντ και κροσέ βελονάκι, ενώ πριν από τα βραδινά πέρασαν από το catwalk κοραλλί και καφέ κοκτέιλ φορέματα, ψηλόμεσα παντελόνια ναυτικού στυλ και αμάνικα τοπ. Στις βραδινές εμφανίσεις τα σχέδια, τα υλικά, τα χρώματα και τα διακοσμητικά στοιχεία ήταν σε πληθώρα: αέρινα φορέματα από οργάντζα έδωσαν τη θέση τους σε –επηρεασμένα από τα 20’s- midi φορέματα με κρόσσια, διακοσμητικές πούλιες και φτερά. Οι δημιουργίες που έδωσαν περισσότερο την εντύπωση ότι ήταν εκτός χώρου και χρόνου ήταν τα μεσαιωνικά, πριγκιπικά φορέματα με τα τεράστια μανίκια. Το πιο ενδιαφέρον στοιχείο αυτού του χορταστικού show ήταν μάλλον ότι τα κομμάτια που ο de La Renta πραγματικά θριάμβευσε, ήταν τα πιο σύγχρονα, αποδεικνύοντας, με αυτό τον τρόπο, ότι δεν είναι σχεδιαστής αποκλειστικά για red carpet εμφανίσεις.



Marchesa
Για πρώτη φορά το σχεδιαστικό δίδυμο των Georgina Chapman και Keren Craig –κατά κόσμο Marchesa- επέλεξε να παρουσιάσει ένα κανονικό runway show, αντί για την καθιερωμένη, στατική παρουσίαση της συλλογής του. Για τις ανάγκες του, μάλιστα, επιστράτευσε και τις –πολύ hot αυτή τη στιγμή- Karen Elson και Karlie Kloss. Το show άνοιξε η Elson φορώντας ένα απαστράπτον φόρεμα με μακριά κρόσσια, τα οποία κινούνταν μαζί με το περπάτημα του supermodel στο catwalk. Κάποια σχέδια έδειχναν τελείως απόκοσμα, δημιουργώντας σιλουέτες ασυνήθιστες, που, όμως, ήταν εξαιρετικές λόγω της πρωτοτυπίας της αισθητικής τους. Για παράδειγμα, η Karolina Kurkova εμφανίστηκε με ένα στενό φόρεμα με άφθονο τούλι στο κορσάζ που παρέπεμπε σε γλυπτό, κατέβαινε σε σχήμα V στους γοφούς και κατέληγε σε μία μεγάλη ουρά που σερνόταν στο πάτωμα. Και, εάν η περιγραφή φαίνεται περίεργη, είναι επειδή περίεργο ήταν και το φόρεμα. Περίεργο αλλά ταυτόχρονα μαγευτικό και αυθεντικό. Η νέα αυτή σιλουέτα επέτρεψε στις σχεδιάστριες του οίκου να πειραματιστούν με δύο στοιχεία τα οποία δεν είχαν αξιοποιήσει στο παρελθόν: το πρώτο ήταν οι τρεις διαστάσεις των φορεμάτων, αφού, από όποια γωνία και να τα δει κανείς είναι εντυπωσιακά, και το δεύτερο η «ρευστότητά» τους, αφού έμοιαζαν απίστευτα ανάλαφρα (σε αυτό βοήθησε, βέβαια και το γεγονός της μη- στατικότητας του show).
 
http://www.stylista.gr/