Προσπάθεια να εφησυχάσει τη διεθνή κοινή γνώμη αναφορικά με τη
μεγαλύτερη πετρελαιοκηλίδα των τελευταίων δέκα ετών στη Μεγάλη Βρετανία
κάνει η πετρελαιοβιομηχανία Royal Dutch Shell, καθώς ολοένα και
περισσότερα ανησυχητικά στοιχεία έρχονται στο φως της δημοσιότητας, για
τη διαρροή τουλάχιστον 216 τόνων πετρελαίου στη Βόρεια Θάλασσα από τη
μέρα που ανακοινώθηκε το ατύχημα.
Προσπάθεια να εφησυχάσει τη διεθνή κοινή γνώμη αναφορικά με τη
μεγαλύτερη πετρελαιοκηλίδα των τελευταίων δέκα ετών στη Μεγάλη Βρετανία
κάνει η πετρελαιοβιομηχανία Royal Dutch Shell, καθώς ολοένα και
περισσότερα ανησυχητικά στοιχεία έρχονται στο φως της δημοσιότητας, για
τη διαρροή τουλάχιστον 216 τόνων πετρελαίου στη Βόρεια Θάλασσα από τη
μέρα που ανακοινώθηκε το ατύχημα.
Σύμφωνα με τις νέες δηλώσεις
του τεχνικού διευθυντή των επιχειρήσεων εξόρυξης της Shell στην Ευρώπη,
Γκλεν Κέιλι, η ποσότητα πετρελαίου που διαρρέει από την πλατφόρμα Γκανέτ
που ανήκει στη Shell και την Exxon Mobil Corp και η οποία βρίσκεται
περίπου 180 χιλιόμετρα ανοιχτά του Αμπερντίν, "έχει μειωθεί περίπου στα
δύο βαρέλια την ημέρα".
Επιχείρηση σφραγίσματος
Οπως δήλωσε ο Κέιλι, η μείωση αυτή είναι αποτέλεσμα της επιχείρησης σφραγίσματος του φρέατος, η οποία όμως δεν πέτυχε τον στόχο της που ήταν να σταματήσει πλήρως η διαρροή και τώρα οι ειδικοί προσπαθούν να σφραγίσουν και το νέο σημείο από το οποίο το πετρέλαιο χύνεται στη Βόρεια Θάλασσα. Το πρόβλημα στην πλατφόρμα Γκανέτ είχε εντοπιστεί από την περασμένη Τετάρτη και έγινε γνωστό την Παρασκευή.
Οπως δήλωσε ο Κέιλι, η μείωση αυτή είναι αποτέλεσμα της επιχείρησης σφραγίσματος του φρέατος, η οποία όμως δεν πέτυχε τον στόχο της που ήταν να σταματήσει πλήρως η διαρροή και τώρα οι ειδικοί προσπαθούν να σφραγίσουν και το νέο σημείο από το οποίο το πετρέλαιο χύνεται στη Βόρεια Θάλασσα. Το πρόβλημα στην πλατφόρμα Γκανέτ είχε εντοπιστεί από την περασμένη Τετάρτη και έγινε γνωστό την Παρασκευή.
Σε σχετική
ερώτηση ο Κέιλι απάντησε ότι η εταιρεία δεν προχώρησε αμέσως σε
ανακοίνωση του περιστατικού καθώς η διαρροή εντοπίστηκε σε περίπλοκη
υποθαλάσσια υποδομή. Μάλιστα, παρότι έγινε γνωστό ότι η Shell δεν είναι
ακόμα σε θέση να εκτιμήσει πότε θα σταματήσει η διαρροή, ο Κέιλι ανέφερε
ότι το πετρέλαιο που έχει διαρρεύσει και δεν θα φτάσει στις ακτές.