26 Ιουλ 2011

Συνέντευξη με τον Christopher Davis, Global Campaign Director της The Body Shop.

Από την Ελένη Αγγελικοπούλου


Mας μιλά για την παγκόσμια καμπάνια “Stop Sex Trafficking Of Children & Young People” και την απήχησή της στη χώρα μας


Την Τετάρτη 20/7 έγινε ένα μεγάλο βήμα εκ μέρους της Ελλάδας, για την καταπολέμηση της διακίνησης παιδιών και νέων ανθρώπων με στόχο τη σεξουαλική εκμετάλλευση. Ο Christopher Davis παρέδωσε στον εκπρόσωπο του Kοινοβουλίου κ. Κατρίνη τις 106.762 υπογραφές που κατάφερε να συγκεντρώσει η The Body Shop Int. σε συνεργασία με τον οργανισμό ECPAT και τον ΜΚΟ «ΟΜΠΡΕΛΑ», αριθμός εντυπωσιακός για την Ελλάδα αν αναλογιστεί κανείς τις 6.613.251 υπογραφές παγκοσμίως!


Ο υπεύθυνος για την εκστρατεία και βραβευμένος με το United Nations Business Leaders Award, Christofer Davis, μας μιλά για τους στόχους της καμπάνιας, για την ανταπόκριση που είχε στην Ελλάδα αλλά και για το πώς μπορεί κάποιος να βοηθήσει ώστε να εξαλειφθεί το φαινόμενο της σεξουαλικής εκμετάλλευσης παιδιών και νέων ανθρώπων.


Το έργο σας έχει ανθρωπιστικό χαρακτήρα και βοηθά ενεργά στο να αλλάξουν προς το καλύτερο χιλιάδες ζωές. Ποια ήταν η αφορμή για να ασχοληθείτε με το συγκεκριμένο αντικείμενο;
Θαύμαζα για πολλά χρόνια την Anita Roddick, ιδρύτρια της εταιρείας The Body Shop, για το έργο της και τον τρόπο με τον οποίο επέλεγε να κινείται επιχειρηματικά, δημιουργώντας μία εταιρία με κοινωνική συνείδηση. Όταν η ίδια μου πρότεινε να ενταχθώ στο δυναμικό της The Body Shop, αποδέχθηκα την πρόταση με ιδιαίτερη χαρά, γιατί πιστεύω ότι οι επιχειρήσεις εκτός από κέρδος μπορούν να προσφέρουν στο κοινωνικό σύνολο και να αποτελέσουν δύναμη αλλαγής.

Οι υπογραφές που συγκεντρώθηκαν στην Ελλάδα για την καμπάνια ξεπέρασαν τις 100.000. Είστε ευχαριστημένος με το αποτέλεσμα;
Σε ό,τι αφορά το θέμα των υπογραφών πιστεύω ότι τα πήγαμε εξαιρετικά, αφού ο αριθμός αυτός αναλογεί στο 1% του ελληνικού πληθυσμού. Το ίδιο, αναλογικά, καταφέραμε και στην Αγγλία, αριθμός που ήταν η δεύτερη μεγαλύτερη συγκέντρωση υπογραφών στην ιστορία της. Είμαι όμως περισσότερο ικανοποιημένος που πλέον ο κόσμος γνωρίζει καλύτερα το πρόβλημα απ’ όταν ξεκινήσαμε και επιζητεί ενεργά την επίλυσή του.

Ποιος είναι ο αριθμός των παιδιών που πέφτουν θύματα σεξουαλικής εμπορίας κάθε χρόνο;
Υπολογίζεται ότι κάθε χρόνο πάνω από 1.2 εκατομμύρια παιδιά και νέοι άνθρωποι πέφτουν θύματα σεξουαλικής εμπορίας, ένα πραγματικά λυπηρό γεγονός.

Στην Ελλάδα ποια είναι τα στοιχεία που έχετε;
Στην Ελλάδα κάθε χρόνο τα θύματα σεξουαλικής εμπορίας ανέρχονται στις 40.000, ενώ οι έρευνες της Διεθνούς Αμνηστίας έδειξαν ότι τα τελευταία δέκα χρόνια ο ρυθμός με τον οποίο αυξάνονται τα θύματα έχει περίπου δεκαπλασιαστεί.

Με το πέρασμα των χρόνων θα λέγατε ότι το φαινόμενο εντείνεται ή υποχωρεί;
Όλοι οι φορείς συμφωνούν ότι το φαινόμενο έχει ενταθεί, κυρίως λόγω της παγκοσμιοποίησης, της οικονομικής κρίσης και της αύξησης των μεταναστών. Δεν μπορούμε να ορίσουμε με σιγουριά το ποσοστό που έχει αυξηθεί, αλλά αυτό που μας απασχολεί είναι ότι το πρόβλημα υπάρχει και συνθήκες όπως η φτώχεια, το εντείνουν.

Ποιοι είναι οι στόχοι της καμπάνιας όσον αφορά στην Ελλάδα;      
Τον αρχικό μας στόχο, ο οποίος ήταν η ενημέρωση και η ευαισθητοποίηση του κοινού, τον έχουμε επιτύχει σε μεγάλο βαθμό και πλέον στόχος μας είναι κυρίως η άμεση ανακούφιση των θυμάτων. Συγκεκριμένα στην Ελλάδα στοχεύουμε στη δημιουργία μίας Στέγης Φιλοξενίας και Φροντίδας για παιδιά και νέους, θύματα εμπορίας, κάτι που δεν υπήρχε ως τώρα. Σε αυτό το εγχείρημα αλλά και γενικότερα για την επίλυση του προβλήματος, αρωγός πρέπει να είναι η πολιτεία και ο ρόλος μας αυτή τη στιγμή είναι ο ενδιάμεσος πολίτη-κράτους, για τη γρηγορότερη ενεργοποίηση των φορέων.

Ποιες είναι οι μεγαλύτερες δυσκολίες που συναντήσατε μέχρι τώρα και τι πιστεύετε ότι πρέπει να αλλάξει στην εφαρμογή του νομικού πλαισίου στην Ελλάδα ώστε να εξαλειφθεί το συγκεκριμένο φαινόμενο;    
Το βασικό μέλημα είναι να εφαρμοστεί μέσα στα επόμενα δύο χρόνια η κοινοτική οδηγία για το trafficking, ώστε να επιτευχθεί καλύτερος συντονισμός μεταξύ χωρών και οργανισμών, σε θέματα όπως η παιδεία, η αστυνόμευση και η μετανάστευση. Εμείς πιέζουμε προς αυτή την κατεύθυνση.

Έχετε δει κάποια θετικά δείγματα έως τώρα; Κάποια πρώτα επιτεύγματα;
Ναι, ήδη σε εννέα χώρες έχουμε καταφέρει να οδηγήσουμε τις κυβερνήσεις σε αναθεώρηση των νόμων σε ό,τι αφορά το trafficking, ενώ επίσης είμαστε περήφανοι για το πόσος κόσμος έχει δείξει ευαισθησία για το πρόβλημα.



Εάν κάποιος θέλει, ακόμα και τώρα που παραδόθηκαν οι υπογραφές στην Ελλάδα, να βοηθήσει στην καμπάνια “Stop Sex Trafficking Of Children & Young People”, πώς μπορεί να το κάνει;
Υπάρχουν δύο τρόποι να βοηθήσει κανείς. Ο ένας είναι να αγοράσει κάποιο από τα δύο προϊόντα της The Body Shop –είτε την κρέμα χεριών Soft Hands Kind Heart Hand Cream, είτε την τσάντα Bag For Life- τα έσοδα των οποίων θα διατεθούν για το σκοπό. Και ο δεύτερος είναι να υπογράψει την αίτηση διαμαρτυρίας –μέσω της ιστοσελίδας της The Body Shop- που θα κατατεθεί στα Ηνωμένα Έθνη, το Σεπτέμβριο.

Πιστεύετε πως οι προσπάθειές σας βρίσκουν απήχηση;
Δεν μπορώ να καθορίσω τον ακριβή αριθμό των ανθρώπων που βοηθήσαμε να αλλάξουν τη ζωή τους. Γνωρίζουμε όμως με σιγουριά ότι οι πράξεις μας έχουν απήχηση και με τον καιρό θα παρουσιάζουν ολοένα και καλύτερα αποτελέσματα.

Ποια είναι η φιλοσοφία σας στη ζωή; Έχετε κάποιο μότο;
Θα μπορούσε να είναι το «η αλλαγή είναι εφικτή» αλλά προτιμώ δύο απλές λέξεις: τις «λύσεις» και «πράξεις». Μόνο μέσα από αυτές μπορούμε να κάνουμε τη διαφορά.
 
http://www.stylista.gr/