22 Ιουν 2011

«Εκρηξη» στις πωλήσεις των DVD γυμναστικής

Στους καταναλωτές αρέσει να γυμνάζονται παρέα με διάσημους γυμναστές της tv
«Εκρηξη» στις πωλήσεις των DVD γυμναστικής
Η αυστηρή τηλε-γυμνάστρια Τζίλιαν Μάικλς (στο κέντρο) επί τω έργω.



Λος Αντζελες
Ανθηση παρουσιάζουν παγκοσμίως οι πωλήσεις των DVD γυμναστικής και γενικώς «ευεξίας», κόντρα στην γενική κάμψη του οπτικοακουστικού κλάδου λόγω του κορεσμού του αγοραστικού κοινού, αλλά και της πειρατείας.

Τα βίντεο με γυμναστικές ασκήσεις, γνωστά στις ΗΠΑ και ως «Workout DVDs» διατηρούν υψηλό ρυθμό πωλήσεων,  καθώς οι καταναλωτές αρέσκονται να ακολουθούν - ή έστω να…παρακολουθούν στην TV τους - ένα πρόγραμμα ασκήσεων με την υπογραφή ενός επώνυμου personal trainer, αλλά και να γυμνάζονται ή να χορεύουν στο καθιστικό τους με κάποιον σταρ για εικονικό παρτενέρ.

«Έχουμε σίγουρα δει μία αύξηση στις πωλήσεις των συγκεκριμένων DVD τα τελευταία χρόνια. Θα έλεγα ότι αυτή η τάση άρχισε το 2005» είπε η Κάισα Βίκμαν, υποδιευθύντρια marketing και fitness στο στούντιο «Lionsgate», που έχει τη βάση του στην Καλιφόρνια.

Η Βίκμαν θεωρεί ότι εκπομπές όπως το ριάλιτι αδυνατίσματος «The Biggest Loser» και το γνωστό και στην Ελλάδα χορευτικό «Dancing with the Stars» ευθύνονται σε μεγάλο βαθμό για αυτή την ανάπτυξη. «Οι θεατές βλέπουν τους συμμετέχοντες σε τηλεοπτικές εκπομπές να χάνουν βάρος και νιώθουν ότι μπορούν και εκείνοι να ζήσουν την ίδια εμπειρία στο σπίτι με αυτά τα προϊόντα», είπε.

Τα DVD «ευεξίας» είναι αυτά τα οποία ουσιαστικά προσφέρουν στήριξη στην κατηφορική τάση των συνολικών πωλήσεων DVD. Η εταιρεία Nielsen, η οποία παρακολουθεί λιανικές πωλήσεις το 2010 είπε ότι οι πωλήσεις των βίντεο «ευεξίας» είχαν αυξηθεί κατά 7% για την ίδια περίοδο. Στην κορυφή αυτών των DVD βρίσκεται το «Jillian Michaels: 30 - Day Shred», μία έντονη σειρά ασκήσεων από τον αυστηρό γυμναστή του «The Biggest Loser.»

Το προαναφερθέν σημειώνει τεράστια επιτυχία σε μεγάλη γκάμα αγοραστών. Η Βίκμαν το αποδίδει στο γεγονός ότι έλκει ανθρώπους κάθε γένους και ηλικίας. «Παίζουν σίγουρα τον ρόλο τους τα μέσα ενημέρωσης και η κουλτούρα της ποπ μουσικής, που εστιάζουν στην υγεία, την ευεξία και την ευημερία» αναφέρει η Βίκμαν. «Έτσι, πολύς κόσμος αναζητεί την δυνατότητα να ασκηθεί, έστω και εμμέσως, με έναν κορυφαίο γυμναστή», λέει.

Ακόμη, αποζητούν να χορέψουν με ειδικούς και επώνυμους όπως στο «Dancing with the Stars Cardio Dance,» το οποίο η Βίκμαν ισχυρίζεται ότι ελκύει κυρίως γυναίκες της μέσης ηλικίας.
Η αναζήτηση ηρεμίας είναι επίσης πολύ διαδεδομένη. Μαθήματα γιόγκα περιλαμβάνονται στα τρία από τα κορυφαία 10 DVD για «ευεξία» λιανικών πωλήσεων από το 2000 μέχρι σήμερα, σύμφωνα με την «Nielsen».

«Η γιόγκα σημειώνει σταθερή επιτυχία στο DVD αυτή τη στιγμή» είπε η Τζούλι Καρτράιτ της Anchor Bay Entertainment, που είναι μία εταιρεία του Μπέβερλι Χιλς και η οποία μαζί με την «Lionsgate» και τη «Gaiam» αποτελούν τους τρεις μεγαλύτερους διανομείς των βίντεο «ευεξίας».

Η κυρία Καρτράιτ τονίζει πως οι εφαρμογές της γιόγκα δεν λειτουργούν μόνο ως μέσο άσκησης αλλά και ως ένας αποτελεσματικός τρόπος αντιμετώπισης της ζωής. «Οι καταναλωτές αναφέρουν πόσο τους ηρεμεί, ότι τους βοηθά στον ύπνο…. Αυτή είναι μία τάση η οποία δεν έχει παρατηρηθεί ποτέ άλλοτε στην βιομηχανία μας», είπε.

Ακόμη, η εκπρόσωπος της Anchor Bay αποκάλυψε ότι ακόμα και αυτοί οι οποίοι αντέχουν στις καταπονήσεις ενός σκληρού προγράμματος, ζητούν προπονήσεις μικρότερης διάρκειας. Και αυτό γιατί συμβαίνει άραγε; Η Cartwright γνωρίζει την απάντηση: «Οι άνθρωποι απλά δεν διαθέτουν τον απαιτούμενο χρόνο τώρα πια» είπε. «Κάποτε, τα προγράμματα τηλε-γυμναστικής έπρεπε να διαρκούν σχεδόν μία ώρα για να θεωρούνταν αξιόπιστα. Ο καιρός αυτός όμως, ανήκει πλέον για τα καλά στο παρελθόν.»
http://www.tovima.gr/