Κλείνουν φώτα και κλιματιστικά οι Έλληνες για να φροντίσουν για το περιβάλλον και για… την τσέπη τους! Μικρότερες υποχωρήσεις κάνουν ωστόσο για τη χρήση του ΙΧ τους, αφού δεν δείχνουν τόσο διατεθειμένοι να αφήσουν τους τέσσερις τροχούς για τα μέσα μαζικής μεταφοράς.
Έτσι, πλέον το 56% των ερωτηθέντων επεσήμανε ότι τα παραπάνω είναι δύο βασικά μέτρα που εφάρμοσε για τον περιορισμό της κατανάλωσης ενέργειας. Επίσης, ένας στους δύο (αύξηση κατά 17% από το 2006) παραδέχτηκε πως μείωσε και τη χρήση της θέρμανσης και του air condition.
Όμως, όπως φαίνεται από τα στοιχεία, μόνο το 22% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι χρησιμοποίησε το αυτοκίνητο λιγότερο, ποσοστό που αυξήθηκε μεν κατά 10% συγκριτικά με το 2006, παραμένει ωστόσο χαμηλό.
Στον αντίποδα, μόνο ένας στους δέκα είπε ότι άρχισε να μετακινείται με ΜΜΜ. Μάλιστα, πρόκειται για ένα ποσοστό που αντί να αυξηθεί -ως απόρροια της οικονομικής κρίσης- αντίθετα μειώθηκε κατά 6%. Τέλος, μόνο το 8% των Ελλήνων μείωσε την ταχύτητα οδήγησης (αύξηση της τάξης του 3% από το 2006) και μόνο το 2% πήρε την απόφαση να αλλάξει το αυτοκίνητό για ένα νέο με χαμηλότερη κατανάλωση (ποσοστό αμετάβλητο συγκριτικά με το 2006).
Αξίζει να σημειωθεί πως υπήρξε και ένα 24% που δήλωσε πως δεν έκανε απολύτως τίποτα για τη μείωση της κατανάλωσης ενέργειας, ποσοστό ωστόσο που μειώθηκε κατά 17% συγκριτικά με το 2006.
Όσον αφορά στα μέτρα που θεωρούν ως αποτελεσματικά για την εξοικονόμηση ενέργειας, σε ποσοστό 48% πρότειναν την ευρεία εφαρμογή «έξυπνων» ενεργειακών εφαρμογών σε κάθε νοικοκυριό, όπως ειδικές συσκευές που θα επιτρέπουν αποδοτική χρήση της ενέργειας και ρύθμιση της κατανάλωσης. Επίσης, ένα 46% των ερωτηθέντων, τάχθηκε κατά του μονοπωλίου της ΔΕΗ, αφού πρότεινε τη δημιουργία των προϋποθέσεων για την παροχή ενέργειας από διαφορετικούς φορείς, ώστε να προωθηθεί ο ανταγωνισμός και να δίνεται η δυνατότητα στους καταναλωτές να αλλάζουν εύκολα πάροχο.
Τέλος, το 41% ζήτησε φοροαπαλλαγές για τους καταναλωτές που βελτιώνουν την ενεργειακή απόδοση του σπιτιού τους. Σημειώνεται ότι η έρευνα διεξήχθη το διάστημα Φεβρουαρίου-Μαρτίου του 2011.