30 Απρ 2011

ΒΡΕΣ ΤΗΝ ΤΕΛΕΙΑ ΠΟΖΑ

Tα μυστικά της φωτογένειας για μαθητευόμενες σταρ, για μοντέλα που φτιάχνουν το book τους, για να έχεις απλώς μια ωραία φωτογραφία στο προφίλ σου στο Facebook. Επαγγελματίες φωτογράφοι μας δίνουν χρήσιμες συμβουλές για να «εκπαιδεύσουμε» τη φωτογένειά μας και να μην έχουμε το φόβο της ψυχρής εκτέλεσης όταν μας σημαδεύει φωτογραφικός φακός. Από την Ντιάνα Γρηγοροπούλου.

Έχεις αναρωτηθεί γιατί στις φωτογραφίες δεν έχεις φωτογένεια, ενώ όταν κάνεις πρόβες μπροστά στον καθρέφτη βρίσκεις την «όμορφη» γωνία του προσώπου σου; Έχεις αναρωτηθεί γιατί οι celebrities παίρνουν την ίδια πόζα σε κάθε τους φωτογράφηση; Η απάντηση λοιπόν είναι πως ενώ η φωτογένεια είναι ένα έμφυτο χάρισμα, ωστόσο υπάρχουν έξυπνα κόλπα για να την εκπαιδεύσεις, που οι επώνυμοι ακολουθούν κατά γράμμα και συνήθως κερδίζουν τη συμπάθεια των παπαράτσι. Σε μια digital εποχή, όπου κάθε κινητό τηλέφωνο είναι και φωτογραφική μηχανή, η Madame Figaro έμαθε από δύο καταξιωμένους φωτογράφους μόδας, την Μάρα Δεσύπρη και τον Θανάση Κρίκη, τα tips για την τέλεια πόζα.

ΜΑΡΑ ΔΕΣΥΠΡΗ, FASHION ICON- ΦΩΤΟΓΡΑΦΟΣ ΜΟΔΑΣ
Με πολυετή εμπειρία τόσο ως μοντέλο όσο και ως φωτογράφος μόδας, η Μάρα Δεσύπρη μας συμβουλεύει να φωτογραφιζόμαστε απογευματινές ώρες, όταν το φως είναι πιο γλυκό και μας αποκαλύπτει ότι ο ευρυγώνιος φακός «αφαιρεί» κιλά.
Για το ιδανικό πορτρέτο θυμήσου πως «αν έχεις έντονη μύτη και δεν θέλεις να φανεί, να σηκώνεις ελαφρά το πηγούνι ψηλά, αν έχεις ωραία μάτια θα τα αναδείξεις χαμηλώνοντας λίγο το κεφάλι κι αν έχεις μεγάλο πρόσωπο θα το κρύψεις στρέφοντάς το ¾».
Double chic effect
Ακόμα κι αν δεν υπάρχει, το λεγόμενο προγούλι «στοιχειώνει» τις περισσότερες φωτογραφίες μας. «Μπορείς να το αποφύγεις προτάσσοντας το πρόσωπό σου ελαφρά προς το φακό κι όχι προς τα πίσω».
 




Ψηλόλιγνη σιλουέτα Στο κόκκινο χαλί η Nichol Richie κοιτάει το φακό με το σώμα της στραμμένο στα ¾. «Στις ολόσωμες φωτογραφίες, τα σταυρωμένα πόδια (με το βάρος στο πίσω πόδι) φαίνονται πιο αδύνατα».
Το αμήχανο γέλιο Αν κι όλοι λέμε «Cheese!» στο φακό, το γέλιο κατά παραγγελία βγαίνει συνήθως στημένο - έχεις δει ποτέ τη Βικτόρια Μπέκαμ φωτογραφημένη γελαστή; «Αν το χαμόγελο δεν είναι το δυνατό σου σημείο, μείνε σοβαρή και γύρε ελαφρά το κεφάλι σου προς τον ένα ώμο για ένα φυσικό και relaxed αποτέλεσμα».

ΘΑΝΑΣΗΣ ΚΡΙΚΗΣ,ΦΩΤΟΓΡΑΦΟΣ ΜΟΔΑΣ
Δεν είναι μόνο η επαγγελματική του πείρα που κάνει τη γνώμη του Θανάση Κρίκη να μετράει διπλά, αλλά και η αντρική του «αισθητικά καλομαθημένη» οπτική. Μας υπενθυμίζει λοιπόν να προσέχουμε τις λεπτομέρειες κρύβοντας με έξυπνο τρόπο «προβληματικά» σημεία όπως πχ., τα απεριποίητα νύχια με τα χέρια στις τσέπες.
Πλούσια, όμορφα μαλλιά «Αν έχεις μακριά μαλλιά, φέρ' τα μπροστά και παίξε μαζί τους για να δημιουργηθεί κίνηση κι όγκος που θα κρύψει έξυπνα ένα μεγάλο πρόσωπο και θα δείξει πλούσιο το ντεκολτέ σου».
Mονοχρωμία «Η μονοχρωμία, σε μαύρο ή κάποιο σκούρο χρώμα, είναι μια ασφαλής λύση για να προσθέσεις έξτρα πόντους στη φωτογραφική σιλουέτα σου».
Χέρια στη μέση
Δεν είναι τυχαίο που η αγαπημένη πόζα της Μπιγιονσέ είναι με τα χέρια στους γοφούς. «Η στάση αυτή δείχνει τα μπράτσα πιο αδύνατα, τονίζει την μέση και κολακεύει σώματα με έντονες καμπύλες.»
 

Slim line Με δεδομένο ότι οι φωτογραφίες προσθέτουν κιλά, να θυμάσαι πως «όταν ο φωτογραφικός φακός βρίσκεται κάτω από το επίπεδο των ματιών σου κι όχι πάνω από αυτό, επιμηκύνεται η σιλουέτα σου. Επίσης, τα πόδια “μακραίνουν” με ψηλά τακούνια και κολακευτικό για το σώμα σου μήκος φούστας».

ΛΙΓΟ ΠΡΙΝ ΤΟ ΚΛΙΚ
Χρησιμοποίησε «διπλωματικά» την τσάντα σου ή το τζάκετ σου για να κρύψεις επίμαχα σημεία, σαν την Γκουίνεθ Πάλτροου, που φωτογραφιζόταν κρατώντας το τσαντάκι της μπροστά στην κοιλιά της πριν ακόμη ανακοινώσει την εγκυμοσύνη της. Και πριν ακουστεί το τελικό κλικ, κατέβασε τους ώμους και πάρε μια ανάσα «μαζεύοντας» την κοιλιά προς τα μέσα για να κερδίσεις έξτρα πόντους.


Γιάννης Μαρκετάκης, make up artist
«Το μακιγιάζ ακολουθεί τους κανόνες της σκιάς και του φωτός, όπως ακριβώς κι η ζωγραφική. Το μυστικό της φωτογένειας είναι οι τονισμένες γωνίες του προσώπου που στην πράξη σημαίνει δύο μεϊκάπ, ένα πιο σκούρο κι ένα πιο ανοιχτό. Αν δούμε το πρόσωπο σαν ένα τρίγωνο, καλύπτουμε το περίγραμμά του και το λαιμό με το σκούρο μεϊκάπ και στο κέντρο του απλώνουμε το ανοιχτό μεϊκάπ. Το ίδιο ισχύει και για τη μύτη: απλώνουμε το σκούρο μεϊκάπ με δυο κάθετα κοψίματα στη βάση της, και στη μέση βάζουμε το πιο ανοιχτό. Έτσι αναδεικνύονται οι όγκοι και τα φωτεινά σημεία».

Άννα Παπαγεράκη, Διευθύντρια Μόδας της Madame Figaro
«Το Α και το Ω στη φωτογραφία είναι το φως - όσο πιο δυνατό είναι, τόσο πιο σκληρό το αποτέλεσμα. Γι' αυτό καλό είναι να επιδιώκουμε να φωτογραφιζόμαστε με χαμηλό, σχετικά, φωτισμό. Στον ήλιο να φοράμε γυαλιά αντί να κλείνουμε τα μάτια μας, και να προτιμάμε τις καθιστές πόζες όταν θέλουμε να κρύψουμε ατέλειες».

Εικόνες από: 
http://freshpics.blogspot.com

Κείμενο:
http://www.madamefigaro.gr/