Ο υπουργός Αμυνας Ευάγγ. Βενιζέλος εξέθεσε χθες σοβαρά το υπουργείο Εξωτερικών κατά την ενημέρωση στη Βουλή για την ελληνική στάση στις ΝΑΤΟϊκές επιχειρήσεις στη Λιβύη. Το ιταλικό πλοίο πόντισης καλωδίων EXPLORA§Ο Ευάγγ. Βενιζέλος Απαντώντας σε σχετικές ερωτήσεις βουλευτών, αποκάλυψε «ξερά» ότι το ελληνικό υπουργείο Εξωτερικών ανακάλυψε εκ των υστέρων ότι το ιταλικό ερευνητικό πλοίο (που εκτελούσε εργασίες τοποθέτησης καλωδίων ιταλοϊσραηλινών συμφερόντων ανοιχτά της Κάσου), εντός της ελληνικής υφαλοκρηπίδας και ΑΟΖ είχε υποχρεωθεί παρανόμως να ζητήσει και τουρκική άδεια για τη συνέχιση των εργασιών του μέσα στην ελληνική περιοχή.
Το υπουργείο Εξωτερικών, που αρχικώς είχε διαβεβαιώσει ότι δεν είχε ζητηθεί από το ιταλικό πλοίο και η τουρκική άδεια για την εξακολούθηση των εργασιών του, ουδόλως αντέδρασε.
Εξέδωσε όμως χθες το βράδυ ανακοίνωση, με την οποία πληροφορούσε ότι ο υπουργός Εξωτερικών Δ. Δρούτσας «συμμετέχει σήμερα στη δενδροφύτευση του Καστελόριζου, που οργανώνει η Εταιρεία Μελέτης και Καταγραφής Απόδημου Ελληνισμού, σε συνεργασία με το Ελληνοαμερικανικό Ιδρυμα
«Φύτεψε τις ρίζες σου στην Ελλάδα»!!!
Αναλυτικότερα: Ο κ. Βενιζέλος ήταν χθες προθυμότατος στην Επιτροπή Εξωτερικών και Αμυνας της Βουλής να εκθέσει αναλυτικώς τα όσα έχουν συμβεί στην περιοχή της Κάσου, μέσα στην ελληνική υφαλοκρηπίδα και ΑΟΖ με το ιταλικό ερευνητικό πλοίο EXPLORA, το οποίο πόντιζε καλώδια μεταξύ Μπάρι και Τελ Αβίβ και το οποίο εξαναγκάστηκε να ζητήσει και την παράνομη άδεια και από τις τουρκικές αρχές, «γιατί είχε εισέλθει σε τουρκική ΑΟΖ».
Το υπουργείο Εξωτερικών, είπε ο κ. Βενιζέλος, προέβη σε διάβημα στις ιταλικές αρχές, προκειμένου να μη ζητηθεί άδεια από τις τουρκικές αρχές. Ομως, η Τουρκία εξέδωσε τη δική της παράνομη ναυτική αγγελία (NAVTEX) για τον πλου του πλοίου μέσα στην ελληνική περιοχή.
«Απεδείχθη όμως εκ των υστέρων», ανέφερε ο κ. Βενιζέλος, «ότι η ιταλική εταιρεία είχε ζητήσει παροχή άδειας και από τις τουρκικές αρχές… και γι’ αυτό οι ελληνικές αρχές ανακάλεσαν τις άδειες στο ιταλικό σκάφος για έρευνες στα ανοιχτά της Πελοποννήσου»…
Κατ’ αυτόν τον τρόπο, ο υπουργός Αμυνας έβαλε «τρίποντο» στην ηγεσία του υπουργείου Εξωτερικών (που μέχρι χθες επέμενε προφορικώς ότι το ιταλικό πλοίο δεν είχε ζητήσει τουρκική άδεια), ενώ παράλληλα πέτυχε να μεταφέρει μερικώς το ενδιαφέρον από την ελληνική ανάμειξη στις επιχειρήσεις στη Λιβύη, στα Δωδεκάνησα…
Ομως το επεισόδιο με το ιταλικό ερευνητικό πλοίο και την παράνομη ανάμειξη της Τουρκίας είναι εξόχως σοβαρό. Η Τουρκία δεν έχει συμφέροντα υφαλοκρηπίδας και ΑΟΖ στην περιοχή της Κάσου, όπου έγινε το επεισόδιο αυτό.
Η Κάσος απέχει από τις ακτές της Τουρκίας πάνω από 300 χλμ. και ανάμεσα παρεμβάλλονται η Ρόδος και η Κάρπαθος. Το ιταλικό πλοίο είχε ορθώς ζητήσει και είχε λάβει την άδεια του υπουργείου Εξωτερικών για να πραγματοποιήσει τις έρευνές του. Πλην όμως η Αγκυρα το σταμάτησε στην περιοχή της Κάσου και απαίτησε από το ιταλικό πλοίο να ζητήσει και άδεια από την Τουρκία για την ίδια περιοχή και στη συνέχεια η Τουρκία εξέδωσε τη δική της ναυτική αγγελία (NAVTEX).
Δι’ αυτού του τρόπου, η Αγκυρα δηλώνει διεθνώς ότι η περιοχή της Κάσου ελέγχεται από την Τουρκία. Με άλλα λόγια, δηλώνει ότι στην περιοχή αυτή Ελλάδα και Τουρκία έχουν ίσα δικαιώματα.
Είναι προφανές ότι η Αγκυρα επιχειρεί «από κάπου» να αντλήσει τα «δικαιώματά της» αυτά στη συγκεκριμένη περιοχή.
Η εμπλοκή της Τουρκίας είναι παράνομη αλλά προφανώς βασίζεται στην, ομοίως παράνομη, διαταγή του ΝΑΤΟ το 2006, βάσει της οποίας απαγορεύει στα ελληνικά ΝΑΤΟϊκά αεροσκάφη να πετάνε πάνω από τα 20 νησιά του Αν. Αιγαίου, στα οποία περιλαμβάνεται και η Κάσος. Εφ’ όσον η διαταγή αυτή δεν έχει ανακληθεί εν τοις πράγμασι, το ΝΑΤΟ (και επομένως και η Τουρκία) υποστηρίζει ότι τα νησιά αυτά δεν είναι ελληνικά, διότι σύμφωνα με τον ICAO απαγορεύεται στα στρατιωτικά αεροσκάφη μιας χώρας να πετούν πάνω από την κυριαρχία άλλης χώρας. Ετσι, η Τουρκία θεωρεί τα νησιά αυτά μη ελληνικά…
http://nationalpride.wordpress.com/
Το υπουργείο Εξωτερικών, που αρχικώς είχε διαβεβαιώσει ότι δεν είχε ζητηθεί από το ιταλικό πλοίο και η τουρκική άδεια για την εξακολούθηση των εργασιών του, ουδόλως αντέδρασε.
Εξέδωσε όμως χθες το βράδυ ανακοίνωση, με την οποία πληροφορούσε ότι ο υπουργός Εξωτερικών Δ. Δρούτσας «συμμετέχει σήμερα στη δενδροφύτευση του Καστελόριζου, που οργανώνει η Εταιρεία Μελέτης και Καταγραφής Απόδημου Ελληνισμού, σε συνεργασία με το Ελληνοαμερικανικό Ιδρυμα
«Φύτεψε τις ρίζες σου στην Ελλάδα»!!!
Αναλυτικότερα: Ο κ. Βενιζέλος ήταν χθες προθυμότατος στην Επιτροπή Εξωτερικών και Αμυνας της Βουλής να εκθέσει αναλυτικώς τα όσα έχουν συμβεί στην περιοχή της Κάσου, μέσα στην ελληνική υφαλοκρηπίδα και ΑΟΖ με το ιταλικό ερευνητικό πλοίο EXPLORA, το οποίο πόντιζε καλώδια μεταξύ Μπάρι και Τελ Αβίβ και το οποίο εξαναγκάστηκε να ζητήσει και την παράνομη άδεια και από τις τουρκικές αρχές, «γιατί είχε εισέλθει σε τουρκική ΑΟΖ».
Το υπουργείο Εξωτερικών, είπε ο κ. Βενιζέλος, προέβη σε διάβημα στις ιταλικές αρχές, προκειμένου να μη ζητηθεί άδεια από τις τουρκικές αρχές. Ομως, η Τουρκία εξέδωσε τη δική της παράνομη ναυτική αγγελία (NAVTEX) για τον πλου του πλοίου μέσα στην ελληνική περιοχή.
«Απεδείχθη όμως εκ των υστέρων», ανέφερε ο κ. Βενιζέλος, «ότι η ιταλική εταιρεία είχε ζητήσει παροχή άδειας και από τις τουρκικές αρχές… και γι’ αυτό οι ελληνικές αρχές ανακάλεσαν τις άδειες στο ιταλικό σκάφος για έρευνες στα ανοιχτά της Πελοποννήσου»…
Κατ’ αυτόν τον τρόπο, ο υπουργός Αμυνας έβαλε «τρίποντο» στην ηγεσία του υπουργείου Εξωτερικών (που μέχρι χθες επέμενε προφορικώς ότι το ιταλικό πλοίο δεν είχε ζητήσει τουρκική άδεια), ενώ παράλληλα πέτυχε να μεταφέρει μερικώς το ενδιαφέρον από την ελληνική ανάμειξη στις επιχειρήσεις στη Λιβύη, στα Δωδεκάνησα…
Ομως το επεισόδιο με το ιταλικό ερευνητικό πλοίο και την παράνομη ανάμειξη της Τουρκίας είναι εξόχως σοβαρό. Η Τουρκία δεν έχει συμφέροντα υφαλοκρηπίδας και ΑΟΖ στην περιοχή της Κάσου, όπου έγινε το επεισόδιο αυτό.
Η Κάσος απέχει από τις ακτές της Τουρκίας πάνω από 300 χλμ. και ανάμεσα παρεμβάλλονται η Ρόδος και η Κάρπαθος. Το ιταλικό πλοίο είχε ορθώς ζητήσει και είχε λάβει την άδεια του υπουργείου Εξωτερικών για να πραγματοποιήσει τις έρευνές του. Πλην όμως η Αγκυρα το σταμάτησε στην περιοχή της Κάσου και απαίτησε από το ιταλικό πλοίο να ζητήσει και άδεια από την Τουρκία για την ίδια περιοχή και στη συνέχεια η Τουρκία εξέδωσε τη δική της ναυτική αγγελία (NAVTEX).
Δι’ αυτού του τρόπου, η Αγκυρα δηλώνει διεθνώς ότι η περιοχή της Κάσου ελέγχεται από την Τουρκία. Με άλλα λόγια, δηλώνει ότι στην περιοχή αυτή Ελλάδα και Τουρκία έχουν ίσα δικαιώματα.
Είναι προφανές ότι η Αγκυρα επιχειρεί «από κάπου» να αντλήσει τα «δικαιώματά της» αυτά στη συγκεκριμένη περιοχή.
Η εμπλοκή της Τουρκίας είναι παράνομη αλλά προφανώς βασίζεται στην, ομοίως παράνομη, διαταγή του ΝΑΤΟ το 2006, βάσει της οποίας απαγορεύει στα ελληνικά ΝΑΤΟϊκά αεροσκάφη να πετάνε πάνω από τα 20 νησιά του Αν. Αιγαίου, στα οποία περιλαμβάνεται και η Κάσος. Εφ’ όσον η διαταγή αυτή δεν έχει ανακληθεί εν τοις πράγμασι, το ΝΑΤΟ (και επομένως και η Τουρκία) υποστηρίζει ότι τα νησιά αυτά δεν είναι ελληνικά, διότι σύμφωνα με τον ICAO απαγορεύεται στα στρατιωτικά αεροσκάφη μιας χώρας να πετούν πάνω από την κυριαρχία άλλης χώρας. Ετσι, η Τουρκία θεωρεί τα νησιά αυτά μη ελληνικά…
http://nationalpride.wordpress.com/