από την Αφροδίτη Γκόγκογλου
Με αφορμή την ανακαίνιση της μπουτίκ του οίκου Bottega Veneta στο Λονδίνο
Ο σχεδιαστής των Bottega Veneta, Tomas Maier, έδωσε μία συνέντεξη στο site της Vogue, με αφορμή τα εγκαίνια της ανακαινισμένης μπουτίκ του οίκου στη Sloane Street του Λονδίνου.
Αυτό που με ενδιαφέρει περισσότερο, όσον αφορά τη δουλειά σου, είναι ότι ο Bottega Veneta είναι ένας οίκος με μεγάλη ιστορία και τα προϊόντα του είναι κλασικά και χαρακτηριστικά πολυτελή. Οι συλλογές σου, εντωμεταξύ, είναι κάθε χρόνο διαφορετικές και ανανεωμένες. Και πρωτότυπες κάθε φορά. Πως κρατάς τις ισορροπίες ανάμεσα στο καινούργιο και το κλασικό;
Έχει να κάνει με το είδος των προϊόντων και το είδος της ποιότητας με την οποία δουλεύουμε. Θέλουμε ο πελάτης να θέλει να επιστρέψει στον οίκο και να δει αυτά που αγόρασε στο παρελθόν. Αλλά ταυτόχρονα, να θέλει να επιστρέψει ώστε να ανακαλύψει κάτι που δεν περίμενε να βρει εκεί. Πιστεύω ότι αυτά τα δύο στοιχεία μπορούν να συνδυαστούν και είναι εξίσου σημαντικά.
Μπορείς να μας πεις τον τρόπο που δούλεψες για τη δημιουργία της τελευταίας συλλογής Φθινόπωρο/ Χειμώνας 2011- 12 που παρουσίασες;
Η συλλογή και οι ιδέες μου εξελίσσονται. Ξεκινάω από τα χρώματα, συνεχίζω με τα υλικά, δουλεύω πολύ με τα υφάσματα και το βρίσκω πολύ ενδιαφέρον, καμία φορά χρησιμοποιώ prints - αυτή η συλλογή είχε πολλά prints - και μετά συνεχίζω με τις σιλουέτες και όλα συνδυάζονται, αφού το πιο ενδιαφέρον στοιχείο της δουλειάς μου είναι το πώς ένα πράγμα μπορεί να παρουσιαστεί διαφορετικά. Είμαι εμμονικός με το να φτιάχνω ρούχα που είναι πολύ ελαφριά και έχουν κίνηση, είναι περισσότερο αέρινα παρά σέξι. Και αυτό ισχύει για όλα τα προϊόντα που σχεδιάζω. Αν μιλάμε για μία τσάντα, θέλω ακριβώς τα ίδια πράγματα, ακόμα κι ένα κόσμημα για εμένα πρέπει να είναι φτιαγμένο με τον συγκεκριμένο τρόπο.
Ποια πιστεύεις ότι είναι η θέση των ειδών πολυτελείας στο e- shopping;
Πιστεύω ότι είναι μία άλλη μορφή εξυπηρέτησης του πελάτη. Έχει να κάνει με τη διευκόλυνση του πελάτη στις αγορές του. Επιθυμία μας είναι ο πελάτης να απευθύνεται επανειλημμένα σε εμάς, γιατί πιστεύω ότι το e- shopping αφορά κάποιον που είναι ήδη πελάτης στις μπουτίκ μας, που ξέρει τη ποιότητα των προϊόντων μας, τον τρόπο κατασκευής τους. Γιατί, προφανώς, το να αγγίζεις τα προϊόντα πριν τα αποκτήσεις είναι πολύ σημαντικό. Αυτό που κάνει η e- boutique μας είναι να διευκολύνει τη ζωή του πελάτη, παραδίδοντας τα προϊόντα στο σπίτι του. Και αυτό πιστεύω ότι είναι αρκετά μεγάλο πλεονέκτημα.
Είχες άγχος για την e-boutique του οίκου;
Όχι, καθόλου. Πιστεύω ότι το e- shopping είναι το μέλλον, και βασικά είναι ένας πιο εύκολος και γρήγορος τρόπος να κάνεις shopping. Κι εγώ αγοράζω online προϊόντα που ήδη γνωρίζω.
Με αφορμή την ανακαίνιση της μπουτίκ του οίκου Bottega Veneta στο Λονδίνο
Ο σχεδιαστής των Bottega Veneta, Tomas Maier, έδωσε μία συνέντεξη στο site της Vogue, με αφορμή τα εγκαίνια της ανακαινισμένης μπουτίκ του οίκου στη Sloane Street του Λονδίνου.
Αυτό που με ενδιαφέρει περισσότερο, όσον αφορά τη δουλειά σου, είναι ότι ο Bottega Veneta είναι ένας οίκος με μεγάλη ιστορία και τα προϊόντα του είναι κλασικά και χαρακτηριστικά πολυτελή. Οι συλλογές σου, εντωμεταξύ, είναι κάθε χρόνο διαφορετικές και ανανεωμένες. Και πρωτότυπες κάθε φορά. Πως κρατάς τις ισορροπίες ανάμεσα στο καινούργιο και το κλασικό;
Έχει να κάνει με το είδος των προϊόντων και το είδος της ποιότητας με την οποία δουλεύουμε. Θέλουμε ο πελάτης να θέλει να επιστρέψει στον οίκο και να δει αυτά που αγόρασε στο παρελθόν. Αλλά ταυτόχρονα, να θέλει να επιστρέψει ώστε να ανακαλύψει κάτι που δεν περίμενε να βρει εκεί. Πιστεύω ότι αυτά τα δύο στοιχεία μπορούν να συνδυαστούν και είναι εξίσου σημαντικά.
Μπορείς να μας πεις τον τρόπο που δούλεψες για τη δημιουργία της τελευταίας συλλογής Φθινόπωρο/ Χειμώνας 2011- 12 που παρουσίασες;
Η συλλογή και οι ιδέες μου εξελίσσονται. Ξεκινάω από τα χρώματα, συνεχίζω με τα υλικά, δουλεύω πολύ με τα υφάσματα και το βρίσκω πολύ ενδιαφέρον, καμία φορά χρησιμοποιώ prints - αυτή η συλλογή είχε πολλά prints - και μετά συνεχίζω με τις σιλουέτες και όλα συνδυάζονται, αφού το πιο ενδιαφέρον στοιχείο της δουλειάς μου είναι το πώς ένα πράγμα μπορεί να παρουσιαστεί διαφορετικά. Είμαι εμμονικός με το να φτιάχνω ρούχα που είναι πολύ ελαφριά και έχουν κίνηση, είναι περισσότερο αέρινα παρά σέξι. Και αυτό ισχύει για όλα τα προϊόντα που σχεδιάζω. Αν μιλάμε για μία τσάντα, θέλω ακριβώς τα ίδια πράγματα, ακόμα κι ένα κόσμημα για εμένα πρέπει να είναι φτιαγμένο με τον συγκεκριμένο τρόπο.
Ποια πιστεύεις ότι είναι η θέση των ειδών πολυτελείας στο e- shopping;
Πιστεύω ότι είναι μία άλλη μορφή εξυπηρέτησης του πελάτη. Έχει να κάνει με τη διευκόλυνση του πελάτη στις αγορές του. Επιθυμία μας είναι ο πελάτης να απευθύνεται επανειλημμένα σε εμάς, γιατί πιστεύω ότι το e- shopping αφορά κάποιον που είναι ήδη πελάτης στις μπουτίκ μας, που ξέρει τη ποιότητα των προϊόντων μας, τον τρόπο κατασκευής τους. Γιατί, προφανώς, το να αγγίζεις τα προϊόντα πριν τα αποκτήσεις είναι πολύ σημαντικό. Αυτό που κάνει η e- boutique μας είναι να διευκολύνει τη ζωή του πελάτη, παραδίδοντας τα προϊόντα στο σπίτι του. Και αυτό πιστεύω ότι είναι αρκετά μεγάλο πλεονέκτημα.
Είχες άγχος για την e-boutique του οίκου;
Όχι, καθόλου. Πιστεύω ότι το e- shopping είναι το μέλλον, και βασικά είναι ένας πιο εύκολος και γρήγορος τρόπος να κάνεις shopping. Κι εγώ αγοράζω online προϊόντα που ήδη γνωρίζω.
Τι είναι καινούργιο στο κατάστημα της Sloane Street;
Το κατάστημα έχει επιτέλους επεκταθεί και έχουμε ολόκληρο το κτίριο δικό μας, με διάφορους ορόφους - έναν για τις γυναίκες, έναν για τους άντρες, έναν για δερμάτινα, τσάντες και αποσκευές, έναν με είδη σπιτιού και έναν με κοσμήματα. Οπότε η βασική διαφορά είναι ότι τα προϊόντα παρουσιάζονται πιο σωστά και ο πελάτης απολαμβάνει καλύτερη εξυπηρέτηση.
Σύντομα κλείνεις δέκα χρόνια στο τιμόνι του οίκου Bottega Veneta. Τι σχέδια είχες για τον οίκο όταν έφτασες σε αυτόν πριν από μία δεκαετία;
Η σκέψη μου ήταν να επικεντρωθώ στα προϊόντα, να επικεντρωθώ στο design τους και να δημιουργήσω προϊόντα που θα ξεχώριζαν από τον τρόπο κατασκευής τους και όχι από ένα λογότυπο.