Όλα είναι έτοιμα για την έναρξη της 62ης σεζόν στη Formula 1, η οποία περιλαμβάνει 20 σταθμούς σε κάθε γωνιά του πλανήτη, με τους 24 οδηγούς να ανυπομονούν να κολλήσουν το γκάζι στο... πάτωμα.
Έχουν ολοκληρωθεί οι επίσημες χειμερινές δοκιμές, απομένουν οι τελευταίες εξειδικευμένες ρυθμίσεις στα μονοθέσια για να μπουν στην πίστα της Αυστραλίας, όπου αύριο, 27 Μαρτίου, θα δοθεί η εκκίνηση του πρώτου γκραν πρι της χρονιάς. Η Pirelli θα είναι ο φετινός προμηθευτής ελαστικών, χωρίς βέβαια να αφήνει και τις καλύτερες εντυπώσεις στα τεστ πριν από τους αγώνες, συγκρίνοντας με τα ελαστικά που χρησιμοποιούσαν πέρσι.
Αξιοσημείωτη και η καθυστέρηση της έναρξης της περιόδου, αφού αυτή είχε προγραμματιστεί να γίνει στο Μπαχρέιν στις 13/3, όμως οι πολιτικές αναταραχές εκεί, θα μεταθέσουν τον αγώνα σε άλλη ημερομηνία μέσα στο 2011.
Καλό ξεκίνημα για τη McLaren
Κόντρα στα προγνωστικά και στην εικόνα της μέχρι τώρα, η McLaren ήταν αυτή που βρέθηκε στην κορυφή, στα ελεύθερα δοκιμαστικά στην πίστα της Μελβούρνης, τα πρώτα για τη φετινή σαιζόν! Τζένσον Μπάτον και Λιούις Χάμιλτον ήταν οι μοναδικοί που κατέβηκαν το 1’25’’, έχοντας 132 χιλιοστά του δευτερολέπτου διαφορά μεταξύ τους.
Στο τελευταίο μισάωρο της δεύτερης περιόδου όλες οι ομάδες έτρεξαν υπό συνθήκες αγώνα, δοκιμάζοντας τη νέα ζώνη προσπεράσματος κι εκεί έγιναν οι πιο γρήγοροι γύροι από τα μονοθέσια, τα οποία φορούσαν τη μαλακότερη γόμα ελαστικών της Pirelli.
Τον τρίτο χρόνο σημείωσε ο Φερνάντο Αλόνσο, φέρνοντας τη Ferrari του στα 147 χιλιοστά του δευτερολέπτου μακριά από τον Μπάτον, την ώρα που οι δύο Red Bull, οι οποίες είχαν κυριαρχήσει στην πρώτη περίοδο, τέσταραν πολύ τις νέες πίσω κινούμενες πτέρυγες και μόνο προς το τέλος… έμειναν ελεύθερες να κυνηγήσουν χρόνο.
Ο Σεμπάστιαν Φέτελ ήταν πιο κοντά, στα 160 χιλιοστά, ενώ ο Μαρκ Γουέμπερ απείχε σχεδόν μισό δευτερόλεπτο από την πρώτη McLaren. Την πρώτη δεκάδα συμπλήρωσαν οι Μίκαελ Σούμαχερ, Φελίπε Μάσα, Σέρχιο Πέρες, Ρούμπενς Μπαρικέλο και Νίκο Ρόζμπεργκ.
Νέα χρονιά, ίδια εικόνα για τις νεότερες ομάδες. Η Lotus ήταν 5 δευτερόλεπτα αργότερη, ενώ χειρότερη ήταν η κατάσταση για τη Virgn και την HRT, η οποία έκανε μόλις έναν γύρο κι αυτόν με τον Λιούτσι.
Όπως και νωρίς το πρωί, έτσι και προς το τέλος των ελεύθερων, η βροχή έκανε την εμφάνισή της, μπερδεύοντας αρκετά τα πράγματα στην πίστα, ενώ και οι μετεωρολογικές προβλέψεις για τις σημερινές κατατακτήριες δοκιμές (08:00) κάνουν λόγο για πιθανότητα βροχής.
Τι είπαν οι πρωταγωνιστές
Μετά το τέλος των ελεύθερων δοκιμών, οι πρωταγωνιστές εξέφρασαν την άποψή τους.
Τζένσον Μπάτον, McLaren
«Σήμερα δείξαμε πάνω απ’ όλα ότι έχουμε αξιοπιστία, που είναι σπουδαίο. Είναι κάτι που μας έλειψε στις χειμερινές δοκιμές, οπότε το να έχουμε ένα μονοθέσιο που τρέχει όσους γύρους θέλουμε, είναι πολύ ικανοποιητικό. Σημαίνει, επίσης, ότι μπορούμε να συγκεντρωθούμε στη δουλειά μας, στο στήσιμο και τις ρυθμίσεις για να το βελτιώσουμε. Η νέα εξάτμιση σίγουρα έχει προσθέσει κάτι στην απόδοση και κάνει το χειρισμό πιο ολοκληρωμένο. Δεν ξέρουμε ακόμη πόσο καλά θα πάμε, αλλά είμαστε ικανοποιημένοι ώς τώρα».
Λιούις Χάμιλτον, McLaren
«Το μονοθέσιό μας είναι βελτιωμένο, αλλά δεν μπορώ να καταλάβω τι έχουν κάνει οι άλλες ομάδες. Εμείς επικεντρωθήκαμε στο πρόγραμμά μας. Τα ελαστικά συμπεριφέρονται πολύ καλά, δεν μοιάζουν να χάνουν απόδοση και να φθείρονται σχετικά γρήγορα. Σε σχέση με μερικές εβδομάδες πριν, το μονοθέσιο είναι σαφώς βελτιωμένο, αν και δεν ξέρω σε τι κατάσταση είναι οι αντίπαλοί μας. Θα δούμε αύριο τι θα συμβεί και νομίζω ότι είμαστε στο κυνήγι των βαθμών».
Φερνάντο Αλόνσο, Ferrari
«Αυτές οι δοκιμές δεν αποκάλυψαν τις πραγματικές δυνατότητες των ομάδων. Το πρωί η Red Bull πήγε καλά και το απόγευμα ήταν η σειρά της McLaren, μ' εμάς και τη Mercedes να είμαστε πάντα κοντά και τις Renault και Williams να μοιάζουν ανταγωνιστικές. Υπάρχουν πολλές ομάδες που θα πάνε για τη νίκη, οπότε είναι απαραίτητο να έχουμε καλές κατατακτήριες, χωρίς λάθη. Σήμερα επικεντρωθήκαμε κυρίως στην ανάλυση των ελαστικών, τα οποία μοιάζουν διαφορετικά σε σχέση με τις χειμερινές δοκιμές. Θα χρειαστεί να είμαστε ευέλικτοι με τη στρατηγική, καθώς ώς τώρα ξέρουμε πολύ λίγα για τα ελαστικά για να μπορέσουμε να πούμε με σιγουριά σε ποιον γύρο θα σταματήσουμε. Είμαι ικανοποιημένος με το μονοθέσιο, πήγε καλύτερα απ’ ό,τι περίμενα η μέρα».
http://www.sigmalive.com/
Έχουν ολοκληρωθεί οι επίσημες χειμερινές δοκιμές, απομένουν οι τελευταίες εξειδικευμένες ρυθμίσεις στα μονοθέσια για να μπουν στην πίστα της Αυστραλίας, όπου αύριο, 27 Μαρτίου, θα δοθεί η εκκίνηση του πρώτου γκραν πρι της χρονιάς. Η Pirelli θα είναι ο φετινός προμηθευτής ελαστικών, χωρίς βέβαια να αφήνει και τις καλύτερες εντυπώσεις στα τεστ πριν από τους αγώνες, συγκρίνοντας με τα ελαστικά που χρησιμοποιούσαν πέρσι.
Αξιοσημείωτη και η καθυστέρηση της έναρξης της περιόδου, αφού αυτή είχε προγραμματιστεί να γίνει στο Μπαχρέιν στις 13/3, όμως οι πολιτικές αναταραχές εκεί, θα μεταθέσουν τον αγώνα σε άλλη ημερομηνία μέσα στο 2011.
Καλό ξεκίνημα για τη McLaren
Κόντρα στα προγνωστικά και στην εικόνα της μέχρι τώρα, η McLaren ήταν αυτή που βρέθηκε στην κορυφή, στα ελεύθερα δοκιμαστικά στην πίστα της Μελβούρνης, τα πρώτα για τη φετινή σαιζόν! Τζένσον Μπάτον και Λιούις Χάμιλτον ήταν οι μοναδικοί που κατέβηκαν το 1’25’’, έχοντας 132 χιλιοστά του δευτερολέπτου διαφορά μεταξύ τους.
Στο τελευταίο μισάωρο της δεύτερης περιόδου όλες οι ομάδες έτρεξαν υπό συνθήκες αγώνα, δοκιμάζοντας τη νέα ζώνη προσπεράσματος κι εκεί έγιναν οι πιο γρήγοροι γύροι από τα μονοθέσια, τα οποία φορούσαν τη μαλακότερη γόμα ελαστικών της Pirelli.
Τον τρίτο χρόνο σημείωσε ο Φερνάντο Αλόνσο, φέρνοντας τη Ferrari του στα 147 χιλιοστά του δευτερολέπτου μακριά από τον Μπάτον, την ώρα που οι δύο Red Bull, οι οποίες είχαν κυριαρχήσει στην πρώτη περίοδο, τέσταραν πολύ τις νέες πίσω κινούμενες πτέρυγες και μόνο προς το τέλος… έμειναν ελεύθερες να κυνηγήσουν χρόνο.
Ο Σεμπάστιαν Φέτελ ήταν πιο κοντά, στα 160 χιλιοστά, ενώ ο Μαρκ Γουέμπερ απείχε σχεδόν μισό δευτερόλεπτο από την πρώτη McLaren. Την πρώτη δεκάδα συμπλήρωσαν οι Μίκαελ Σούμαχερ, Φελίπε Μάσα, Σέρχιο Πέρες, Ρούμπενς Μπαρικέλο και Νίκο Ρόζμπεργκ.
Νέα χρονιά, ίδια εικόνα για τις νεότερες ομάδες. Η Lotus ήταν 5 δευτερόλεπτα αργότερη, ενώ χειρότερη ήταν η κατάσταση για τη Virgn και την HRT, η οποία έκανε μόλις έναν γύρο κι αυτόν με τον Λιούτσι.
Όπως και νωρίς το πρωί, έτσι και προς το τέλος των ελεύθερων, η βροχή έκανε την εμφάνισή της, μπερδεύοντας αρκετά τα πράγματα στην πίστα, ενώ και οι μετεωρολογικές προβλέψεις για τις σημερινές κατατακτήριες δοκιμές (08:00) κάνουν λόγο για πιθανότητα βροχής.
Τι είπαν οι πρωταγωνιστές
Μετά το τέλος των ελεύθερων δοκιμών, οι πρωταγωνιστές εξέφρασαν την άποψή τους.
Τζένσον Μπάτον, McLaren
«Σήμερα δείξαμε πάνω απ’ όλα ότι έχουμε αξιοπιστία, που είναι σπουδαίο. Είναι κάτι που μας έλειψε στις χειμερινές δοκιμές, οπότε το να έχουμε ένα μονοθέσιο που τρέχει όσους γύρους θέλουμε, είναι πολύ ικανοποιητικό. Σημαίνει, επίσης, ότι μπορούμε να συγκεντρωθούμε στη δουλειά μας, στο στήσιμο και τις ρυθμίσεις για να το βελτιώσουμε. Η νέα εξάτμιση σίγουρα έχει προσθέσει κάτι στην απόδοση και κάνει το χειρισμό πιο ολοκληρωμένο. Δεν ξέρουμε ακόμη πόσο καλά θα πάμε, αλλά είμαστε ικανοποιημένοι ώς τώρα».
Λιούις Χάμιλτον, McLaren
«Το μονοθέσιό μας είναι βελτιωμένο, αλλά δεν μπορώ να καταλάβω τι έχουν κάνει οι άλλες ομάδες. Εμείς επικεντρωθήκαμε στο πρόγραμμά μας. Τα ελαστικά συμπεριφέρονται πολύ καλά, δεν μοιάζουν να χάνουν απόδοση και να φθείρονται σχετικά γρήγορα. Σε σχέση με μερικές εβδομάδες πριν, το μονοθέσιο είναι σαφώς βελτιωμένο, αν και δεν ξέρω σε τι κατάσταση είναι οι αντίπαλοί μας. Θα δούμε αύριο τι θα συμβεί και νομίζω ότι είμαστε στο κυνήγι των βαθμών».
Φερνάντο Αλόνσο, Ferrari
«Αυτές οι δοκιμές δεν αποκάλυψαν τις πραγματικές δυνατότητες των ομάδων. Το πρωί η Red Bull πήγε καλά και το απόγευμα ήταν η σειρά της McLaren, μ' εμάς και τη Mercedes να είμαστε πάντα κοντά και τις Renault και Williams να μοιάζουν ανταγωνιστικές. Υπάρχουν πολλές ομάδες που θα πάνε για τη νίκη, οπότε είναι απαραίτητο να έχουμε καλές κατατακτήριες, χωρίς λάθη. Σήμερα επικεντρωθήκαμε κυρίως στην ανάλυση των ελαστικών, τα οποία μοιάζουν διαφορετικά σε σχέση με τις χειμερινές δοκιμές. Θα χρειαστεί να είμαστε ευέλικτοι με τη στρατηγική, καθώς ώς τώρα ξέρουμε πολύ λίγα για τα ελαστικά για να μπορέσουμε να πούμε με σιγουριά σε ποιον γύρο θα σταματήσουμε. Είμαι ικανοποιημένος με το μονοθέσιο, πήγε καλύτερα απ’ ό,τι περίμενα η μέρα».
http://www.sigmalive.com/