Οι Νew York Times καταγράφουν τις περσινές μοδάτες λέξεις, οι οποίες φέτος, θεωρούνται «φθαρμένες».
Geek-chic: Αν θεωρήσουμε ότι οι σπασίκλες διοικούν τον κόσμο, ήταν απλά θέμα χρόνου να κατακτήσουν και το χώρο της μόδας. Το 2010 όποιος επιδεικτικά φόρεσε γυαλιά με χοντρό σκελετό, κάρντιγκαν και t-shirts με nerdy αναφορές, του κόλλησαν αμέσως την ταμπέλα geek-chic.
Couture: Το να αποκαλέσεις ένα κομμάτι "couture”, δεν το κάνει ούτε χειροποίητο ούτε όμως και high class. Kαι όμως, η λέξη “couture” φιγουράρισε πέρυσι παντού, για να περιγράψει ρούχα που προέρχονταν από τα εκπτωτικά sites στο διαδίκτυο, μέχρι τα καρότσια της Canal Street στο Μανχάταν. Σίγουρα μια κάπα από ρεγιόν και πολυέστερ που κοστίζει $49,95 δεν την έραψε στο χέρι μια ράφτρα στο ατελιέ της στο Παρίσι.
Βespoke: Θέλοντας να περιγράψει τα ρούχα κατά παραγγελία, η συγκεκριμένη λέξη, χρησιμοποιήθηκε αυθαίρετα από τους εμπόρους για να δώσουν στα ρούχα τους - με πρόχειρο τρόπο- μια classy χροιά. Καμία σχέση!
Statement outfits: Μήπως τα ρούχα σου μιλάνε δυνατότερα από τις λέξεις; Ο όρος "statement", χρησιμοποιήθηκε σαν mantra, από τα τρωκτικά της μόδας, περιγράφοντας τα χαρακτηριστικά εκείνα ρούχα που σου τραβάνε την προσοχή.
Pop-up: Πέρυσι ήταν η χρονιά των pop-up καταστημάτων, αυτών δηλαδή που ανοίγουν σε μια πόλη προσωρινά, για λίγες ημέρες, και μετά εξαφανίζονται. To συγκεκριμένο trend όπου οι έμποροι επιζητούν γρήγορα αποτελέσματα, κατέκλυσε τις μητροπόλεις της μόδας, σε σημείο να χάσει τον καινοτόμο χαρακτήρα του.
Fashionista: Η λέξη ξεκίνησε περιγράφοντας μια κατηγορία ανθρώπων με urban-chic αισθητική και γνησιότητα και έφτασε να γίνει ένα χαλαρό και φθηνό ρητό για όποιον έχει έστω ελάχιστο γούστο.
Συνεργασίες: Gap και Stella McCartney, Jason Wu και Τse. Oι συνεργασίες μας τρέλαναν το 2010, κάνοντας το σόλο σχεδιασμό, να φαντάζει κάτι από το παρελθόν.
Concept stores: Όρος που χρησιμοποιήθηκε για να περιγράψει κάθε κατάστημα το οποίο παρεκκλίνει από τον κανόνα και πουλάει από ρολόγια μέχρι γιοτ (βλ. OC Concept Store, στην Madison Avenue). Όλα όμως τα καταστήματα δεν πρέπει ν’ακολουθούν μια αρχή;
Eco-fashion: Η Stella McCartney έφτιαξε vegan πλατφόρμες από faux δέρμα και φελό. Ο Michael Kors πάλι, χρησιμοποίησε οrganic κασμίρια και βαμβάκι στη resort κολεξιόν που παρουσίασε. To σοβαρό design ποτέ δεν παλιώνει, αυτός όμως ο όρος ναι!
D.I.Y fashion: Δεν είναι πάντα ανάγκη να πλέκεις τα γάντια σου η ίδια, ακολουθώντας την τάση (do it yourself) και ούτε σημαίνει ότι οι δημιουργίες του καθενός μπορούν να γίνουν best seller (βλ. το site Etsy.com., στο οποίο αγοράζεις χειροποίητα αξεσουάρ που φτιάχνουν ανεξάρτητοι χειροτέχνες). Kρατήστε τα λογικά σας και αγοράστε με μόλις 8 δολάρια ένα ζευγάρι από τα Urban Outfitters.
http://www.stylista.gr/