13 Νοε 2010

Ψηφιακό "αλκοτέστ"για το Facebook και το Twitter

Σας έχει συμβεί να ξυπνήσετε το πρωί με την άκρως ενοχλητική υποψία ότι το προηγούμενο βράδυ αναρτήσατε κάποιο- λίγο ή περισσότεροντροπιαστικό σχόλιο στο Facebook, ενώ βρισκόσασταν υπό την επήρεια αλκοόλ;
Ενα νέο, δωρεάν, πρόγραμμα για τον υπολογιστή υπόσχεται να σας απαλλάξει από αυτές τις σκέψεις: αν καταλάβει ότι δεν έχετε πλήρη έλεγχο «λειτουργιών» δεν θα σας αφήσει να χρησιμοποιήσετε το ηλεκτρονικό σας ταχυδρομείο ή ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης όπως το Facebook και το Τwitter. Μόλις εγκατασταθεί στον υπολογιστή, η εφαρμογή, που φέρει το χαρακτηριστικό όνομα «Social Μedia Sobriety Τest» («Τεστ Νηφαλιότητας για τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης»), είναι προγραμματισμένη να θέτει στον χρήστη μια σειρά απλά προβλήματα. Αν και μπορεί να φαντάζουν «παιχνιδάκι» για τους νηφάλιους, όσοι τα έχουν «τσούξει» είναι σχεδόν αδύνατον να τα ολοκληρώσουν.
Το πρόγραμμα είναι σχεδιασμένο να αποτρέπει τους χρήστες του Διαδικτύου που διαπιστώνεται ότι έχουν καταναλώσει αλκοόλ να χρησιμοποιούν- εκτός από το Facebook και το Τwitter- το ΜySpace, το ΥouΤube, το Flickr, τα μπλογκς αλλά και λογαριασμούς ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που είναι προσβάσιμοι από το Διαδίκτυο, όπως το Gmail και το Ηotmail.
Το λογισμικό αναπτύχθηκε από την εταιρεία διαδικτυακής ασφάλειας Webroot και δεν στοιχίζει δεκάρα, αφού μπορεί κανείς να το εγκαταστήσει στον υπολογιστή του κατεβάζοντάς το δωρεάν από το Διαδίκτυο. Επιτρέπει στους χρήστες να το εξατομικεύσουν επιλέγοντας οι ίδιοι ποιες ιστοσελίδες θέλουν να μπλοκάρουν και ποιες ημέρες και ώρες είναι πιθανόν να έχουν πιει ένα ποτηράκι παραπάνω.
Το πρόγραμμα ζητεί από τους χρήστες να τραβήξουν μια ίσια γραμμή χρησιμοποιώντας το ποντίκι του υπολογιστή, να γράψουν την αλφάβητο ανάποδα, να ακολουθήσουν ένα κινούμενο δάχτυλο στην οθόνη ή να μετρήσουν τριάντα δευτερόλεπτα πατώντας τα κουμπιά του ποντικιού. Αν ο χρήστης αποτύχει στα τεστ, το πρόγραμμα, εφόσον έχει επιλεχθεί η συγκεκριμένη λειτουργία, θα αναρτήσει αυτόματα στο Facebook ή στο Τwitter το εξής μήνυμα: «Πολύ μεθυσμένος για να κάνω σχόλιο».
Σε μια διαφήμιση για το νέο προϊόν η Webroot χρησιμοποιεί το παράδειγμα κάποιου που είχε γράψει κάτω από τη φωτογραφία του παιδιού φίλου του: «Το μωρό σου έχει μεγάλο κεφάλι». «Στόχος της Webroot είναι η προστασία των χρηστών του Διαδικτύου από το ηλεκτρονικό έγκλημα. Αλλά, κακά τα ψέματα, μερικές φορές διαδικτυακή ασφάλεια σημαίνει να σε προστατεύει κάποιος από τον ίδιο σου τον εαυτό όταν νομίζεις ότι είναι καλή ιδέα να πεις στους φίλους σου στο Facebook- συμπεριλαμβανομένων του αφεντικού και της μαμάς σου- πόσο μέθυσες κάποιο βράδυ» σχολίασε εκπρόσωπος της εταιρείας.

http://www.tovima.gr/