Πρωτοβουλία για την καθιέρωση του ελληνικού πρωινού σε όλα τα ξενοδοχεία της χώρας αναλαμβάνει το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδος (ΞΕΕ), όπως είπε ο εκπρόσωπος του ΞΕΕ Γιώργος Πίττας, στην παρουσίαση προτάσεων για το ελληνικό πρωινό από σεφ ξενοδοχείων και εστιατορίων στην εκδήλωση ''Κalimera! with taste'' της 42ης έκθεσης Xenia.
Επιδίωξη του Επιμελητηρίου είναι η ανάδειξη της ελληνικής γαστρονομίας ως έναν από τους πιο καθοριστικούς και αντιπροσωπευτικούς πρεσβευτές του ελληνικού τουρισμού, δήλωσε χαρακτηριστικά. Στο πλαίσιο αυτό, περίοπτη θέση θα έχει το ελληνικό πρωινό, με τοπικά προϊόντα υψηλής ποιότητας, ώστε να αποτελέσει, όπως είπε χαρακτηριστικά ο κ. Πίττας, τμήμα της "γαστρονομικής διπλωματίας" και να προσθέσει αξία στο ξενοδοχειακό προϊόν.
Ειδικότερα, το πρόγραμμα του ΞΕΕ για το ελληνικό προϊόν επιδιώκει:
Την ικανοποίηση του ξενοδοχειακού πελάτη μέσα από τη γνωριμία του με τα τοπικά προϊόντα και την τοπική κουζίνα κάθε προορισμού. Η γνωριμία αυτή θα είναι γευστική, αλλά και γνωσιακή και πολιτιστική.
Τη σύνδεση της ξενοδοχίας με τους τοπικούς παραγωγούς ποιοτικών προϊόντων, με πολλαπλές κοινωνικές και οικονομικές θετικές επιπτώσεις στον πρωτογενή τομέα και το περιβάλλον.
Το συνδυασμό της ελληνικής κουζίνας, που αποτελεί τμήμα της μεσογειακής διατροφής και των πολλών τοπικών κουζινών, όπως αυτές διαμορφώθηκαν στους ελληνικούς γαστρονομικούς προορισμούς.
Το ΞΕΕ θα εκδώσει εγχειρίδιο με τεχνικές πληροφορίες (για τη συντήρηση τροφίμων, για θέματα υγιεινής, διατροφικής σπουδαιότητας κ.ά.), με προτάσεις περιεχομένου ανά περιοχή (αρτοσκευάσματα, τυροκομικά, αλλαντικά, πίττες, ομελέτες, φρούτα, μαρμελάδες, γλυκά, κλπ), καθώς και με προτάσεις για τη φιλοσοφία παρουσίασης.
Παράλληλα, θα εκδοθεί ένας κατάλογος, που θα περιγράφει ανά περιοχή τα χαρακτηριστικά της κουζίνας, με τοπικές προσαρμογές.Τέλος το ΞΕΕ, σε συνεργασία με τη μελετητική εταιρεία Agropole, εκπονεί πρόγραμμα για το ελληνικό πρωινό, στέλνοντας σε όλα τα ξενοδοχεία σχετικό ερωτηματολόγιο, το οποίο, μεταξύ άλλων, επιχειρεί να καταγράψει τις εμπειρίες και τα οφέλη από όσα ξενοδοχεία, με δική τους πρωτοβουλία, προσφέρουν ήδη ελληνικό πρωινό. Τα πρώτα στοιχεία δείχνουν ότι τελικά το ελληνικό πρωινό με εξαιρετικά τοπικά προϊόντα, με γαστρονομική τέχνη και αισθητική παρουσίαση, είναι μια σημαντική επένδυση, αφού το επιπλέον μικρό κόστος αναβαθμίζει σε μεγάλο βαθμό την αξία, το κύρος και τα έσοδα του ξενοδοχείου.
http://www.tovima.gr/