17 Νοε 2010

Στις πλατείες προσκύνησαν τον Αλλάχ

Ελλείψει τεμένους χιλιάδες μουσουλμάνοι προσευχήθηκαν χθες στο ύπαιθρο και υπό έντονες αντιδράσεις στην πλατεία Αττικής
Την επιτακτική ανάγκη ανέγερσης του μουσουλμανικού τεμένους των Αθηνών επανέφερε χθες στην επικαιρότητα η έναρξη του εορτασμού του Κουρμπάν Μπαϊραμιού, δηλαδή της θυσίας του Αβραάμ, από τους χιλιάδες μουσουλμάνους της πόλης. Περίπου 13.000 πιστοί του Κορανίου τίμησαν τη δεύτερη σπουδαιότερη εορτή του Ισλάμ σε 15 πλατείες και χώρους της Αττικής, ενώ υπό αστυνομικό κλοιό διεξήχθη η προσευχή στην πλατεία Αττικής, λόγω της παρουσίας μελών της Χρυσής Αυγής αλλά και αντιδρώντων κατοίκων. 
Το τραγούδι «Χαιρετίσματα στην εξουσία» κάλυπτε την προσευχή των πιστών στην πλατεία. Η δυνατή μουσική ακουγόταν από διαμέρισμα στο μπαλκόνι του οποίου γυναίκες με ελληνικές σημαίες φώναζαν συνθήματα κατά των αλλοδαπών. Νωρίτερα, μέλη της Χρυσής Αυγής είχαν πετάξει χαρτιά με υβριστικά συνθήματα κατά των αλλοδαπών. Ζητούσαν την ακύρωση της τελετής και μάλιστα δυνάμεις των ΜΑΤ έκαναν χρήση χημικών για να τους κρατήσουν σε απόσταση. Τελικώς, οι πιστοί προσευχήθηκαν υπό την προστασία αστυνομικών δυνάμεων, ενώ κάποιοι τούς πέταξαν γιαούρτια και αβγά!

Οι μουσουλμάνοι των Αθηνών στερούνται επίσημο τόπο λατρείας και εξυπηρετούνται σε δεκάδες άτυπα τζαμιά τα οποία λειτουργούν σε ακατάλληλους χώρους. Σύμφωνα με τον πρόεδρο της Ενωσης Μουσουλμάνων Ελλάδος κ. Ν. Ελγαντούρ δεν υπάρχει επίσημος ιμάμης στην Αθήνα και καθήκοντα θρησκευτικού λειτουργού αναλαμβάνουν διάφορα άτομα για τα οποία ουδείς διαβεβαιώνει ότι δύνανται να τελέσουν θρησκευτικό έργο.  
«Προς στιγμήν ελέγχουμε την κατάσταση και δεν αφήνουμε κανέναν ακραίο να τελέσει τον Λόγο της Παρασκευής. Παρακαλούμε όμως την πολιτεία να μας δώσει την άδεια προκειμένου να φέρουμε έναν ιμάμη με δικά μας χρήματα, πιστοποιημένο να αναλάβει την καθημερινότητά μας,δηλαδή γάμους,διαζύγια, κηδείες κτλ.» τονίζει. Η δημιουργία μουσουλμανικού τεμένους στην Αθήνα μπαινοβγαίνει στην ατζέντα εδώ και περίπου 10 χρόνια, παραμένοντας στα χαρτιά. 
Ο πρόεδρος του Ελλη νοαραβικού Επιμελητηρίου κ. Χρ. Φώλιας σημειώνει ότι τεμένη υπάρχουν σε όλη την Ευρώπη. «Οι σχέσεις μας με τους Αραβες είναι άριστες. Οτιδήποτε μπορεί να προκαλέσει αρνητική διαφοροποίηση των σχέσεών μαςαποτελεί εμπόδιοτο οποίο στην πραγματικότητα δεν υπάρχει. Οσο καλά θα νιώθαμε εμείςαν ζούσαμε σε αλλόθρησκη χώρα και είχαμε τον δικό μας χώρο λατρείας τόσο θετικά θα νιώσουν άνθρωποι άλλης θρησκείας, που έρχονται να επισκεφθούν ή να ζήσουν στη χώρα μας,αν υπάρχει ένα τέμενος» καταλήγει. 
 
«Ευκαιρία για την πόλη» 
ατά τον αρχιτέκτονα κ. Α. Διγενή η δημιουργία του τεμένους αποτελεί αρχιτεκτονική και πολεοδομική ευκαιρία για την Αθήνα καθώς μπορεί να αποτελέσει ένα «grand project» για την αναβάθμιση του Ελαιώνα και ολόκληρης της πόλης. Ο κ. Διγενής παραπέμπει στο παράδειγμα του τεμένους της Ρώμης, το οποίο σχεδιάστηκε από τον ιταλό αρχιτέκτονα Πάολο Πορτογκέζι. «Πιστεύω ότι θα πρέπει να γίνει διεθνής διαγωνισμός,αλλά και να προσκληθούν φημισμένοι αρχιτέκτονεςόπως η Ζάχα Χαντίντ, ο Αλβάρο Σίζα, ο Ζαν Νουβέλ, ο Ντέιβιντ Τσίπερφιλντ ή ο Βιτόριο Γκρεγκότι με στόχο την ανάδειξη του μητροπολιτικού χαρακτήρα της Αθήνας μέσα από έναν μοντέρνο αρχιτεκτονικό σχεδιασμό που θα σηματοδοτήσει το Ισλάμ στη σύγχρονη εποχή και τον ρόλο της πρωτεύουσας ως πύλης για τη Μέση Ανατολή» σημειώνει.

«Αποκτάμε κακή φήμη» 
Ο αναπληρωτής καθηγητής Διεθνών Σχέσεων του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου κ. Σ.Ρούσσος επισημαίνει ότι η χώρα μας αποκτά κακό όνομα στον μουσουλμανικό κόσμο. «Οι μουσουλμάνοι βλέπουν την Ελλάδα να μην επιτρέπει στους πιστούς να έχουν τζαμί.Αν ήσασταν καταρινός επενδυτής, ποια θα ήταν η γνώμη σας;Η Ελλάδα έχει ανοιχτά μέτωπα στον Οργανισμό Ισλαμικής Διασκέψεως,όπως το Κυπριακό και τη μουσουλμανική μειονότητα. Η Τουρκία παίζει σημαντικό ρόλο στον οργανισμό. Πώς θα προσεγγίσουμε χώρες για να πούμε ότι η Τουρκία δεν τα λέει καλάόταν έχουμε ανοιχτό το ζήτημα του τεμένους;» διερωτάται.

Ο κ. Ρούσσος επισημαίνει ότι πλέον λαμβάνει υπόσταση μια παγκόσμια αναπτυσσόμενη μουσουλμανική κοινή γνώμη με υπολογίσιμο ρόλο και ότι η καταπίεση του θρησκευτικού φρονήματος μπορεί να οδηγήσει αρκετούς στην αγκαλιά εξτρεμιστικών οργανώσεων. Και καταλήγει στο ότι το τέμενος και η θέσπιση επίσημης θρησκευτικής αρχής μόνο θετικά μπορεί να συμβάλουν. Για την ιστορία, οι βυζαντινές και οι αραβικές πηγές επιβεβαιώνουν ότι στην Κωνσταντινούπολη λειτουργούσε τέμενος, τουλάχιστον από την εποχή του Λέοντος Στ΄ του Σοφού (886-911). Με το «Σαρακηνών ευκτήριον» οι αυτοκράτορες τηςΜακεδονικής Δυναστείας παρείχαν πλήρη λατρευτική ελευθερία στους μουσουλμάνους.
: http://www.tovima.gr/