Μικρή αύξηση των τροχαίων ατυχημάτων, αλλά και αισθητή μείωση των νεκρών στους ελληνικούς δρόμους καταγράφουν τα στοιχεία της Τροχαίας για το διάστημα Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου 2010, σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2009.
23% μείωση των θανάτων σε τροχαία σε 8 χρόνια
Ειδικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοινώθηκαν στο 3ο Εθνικό Συμβούλιο Οδικής Ασφάλειας, το οποίο πραγματοποιήθηκε εχθές (13/10) και συνέπεσε με την Ευρωπαϊκή Ημέρα Οδικής Ασφάλειας, ο αριθμός των νεκρών στο συγκεκριμένο διάστημα έφτασε τους 959 έναντι 1.119 το 2009, παρουσιάζοντας μείωση 14,3%.
Ωστόσο, αυξήθηκε κατά 3,2% ο αριθμός των τροχαίων ατυχημάτων, ενώ αύξηση κατά 1,8% παρουσιάζουν οι βαριά τραυματισθέντες και κατά 4,1% οι ελαφρά τραυματισθέντες.
Η μεγαλύτερη αριθμητική μείωση των νεκρών σημειώθηκε στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας (-37) και ακολουθούν η Αττική (-26), η Στερεά Ελλάδα (-23), η Ανατολική Μακεδονία-Θράκη (-20) και η Πελοπόννησος (-16).
Στον αντίποδα, τα περισσότερα θανατηφόρα ατυχήματα σημειώθηκαν στο Λοιπό Οδικό Δίκτυο (41,8%). Στις κατοικημένες περιοχές 28,2% και το Λοιπό Εθνικό Δίκτυο 21,9%.
Τα λιγότερα θανατηφόρα ατυχήματα σημειώθηκαν στην Αττική Οδό (0,6%) και ακολουθούν η Ε.Ο. Αντιρρίου-Ιωαννίνων (1,1%) και η Εγνατία Οδός (1,4%).
Η πλέον επικίνδυνη οδηγική συμπεριφορά θεωρείται η υπερβολική ταχύτητα και η επιθετική οδήγηση, ενώ υψηλό είναι το ποσοστό εμπλοκής των δικύκλων (36%) σε θανατηφόρα τροχαία ατυχήματα.
Από το σύνολο των ατυχημάτων, πρωτεύουσα θέση κατέχει η απόσπαση της προσοχής του οδηγού (1.502) και ακολουθούν η οδήγηση σε κατάσταση μέθης (1.148) και η παραβίαση της προτεραιότητας (1.319).
http://www.cosmo.gr/