Στα πλαίσια μίας διπλωματικής εργασίας του Γιώργου Μυλωνά οφείλεται η ανακάλυψη ενός μοναδικού θησαυρού έξι άγνωστων έργων του Έλληνα ζωγράφου Κωνσταντίνου Παρθένη.
Κανένας από την επιστημονική κοινότητα ή το ευρύ κοινό, όπως επισήμανε ο Γιώργος Μυλωνάς στην εφημερίδα «Τα Νέα» δεν γνώριζε την ύπαρξη των έργων αυτών, που κοσμούν την πύλη του ναού του Αγίου Αλεξάνδρου στο Παλαιό Φάληρο από το 1919.
Το νήµα για να βρεθούν τα άγνωστα έργα στο βηµόθυρο της εκκλησίας άρχισε να ξετυλίγει ο οµότιµος καθηγητής Ιστορίας της Τέχνης στο Πανεπιστήµιο της ΑθήναςΝίκος Ζίας. Μάλιστα, ήταν εκείνος που επέστησε την προσοχή στο νεαρό ερευνητή Γιώργο Μυλωνά να αναζητήσει τα έξι µετάλλια µε τους τέσσερις Ευαγγελιστές και τους προφήτες Δαβίδ και Σολοµώντα που είναι ενσωµατωµένα στην ωραία πύλη. Ο Νίκος Ζίας επιβεβαίωσε πως πρόκειται για έργα του Κωνσταντίνου Παρθένη, αποκλείοντας το ενδεχόμενο να αποτελούν δημιουργίες του μαθητή του Παρθένη, Ηλία Φέρτη, ο οποίος είχε κληθεί να αργότερα να αγιογραφήσει την εκκλησία του Φαλήρου, δηµιουργώντας την Πλατυτέρα στο ιερό, που διαφέρει πολύ από τα έργα στην ωραία πύλη. «Δυστυχώς δεν σώζεται κάποιο συµφωνητικό για να µπορέσουµε µε απόλυτη ασφάλεια ν' αποδώσουµε τα έργα στον δηµιουργό», σημείωσε ο Γιώργος Μυλωνάς.
«Ο τρόπος όµως που είναι ζωγραφισµένα, µε τα καθαρά χωρίς αναµείξεις χρώµατα, τις ντελικάτες φιγούρες, τα υφάσµατα, που αποδίδονται µε το γνώριµο ύφος του Παρθένη, µε την αρµονία των χρωµατικών εναλλαγών των βιολέ - γαλάζιων και των ροδαλών (χαρακτηριστικά της παλέτας του), αλλά και η λύρα στα χέρια του προφήτη Δαβίδ (σήµα κατατεθέν της ζωγραφικής του Παρθένη) αποδεικνύουν πως πρόκειται για δικές του δηµιουργίες», προσέθεσε.
Η ανακάλυψη του Γιώργου Μυλωνά έγινε κατά τη διάρκεια έρευνάς του για τη διπλωµατική - µεταπτυχιακή του εργασία στην Ιστορία της Τέχνης στο Πανεπιστήµιο Αθηνών.
http://www.cosmo.gr/