10 Οκτ 2010

Πλωτά παλάτια, σύγχρονα φρούρια - Μέρος 1ο

Yψηλά έξοδα κατασκευής, ιδιαίτερο ντιζάϊν, πριγκιπικές ανέσεις και ιλιγγιώδες κόστος πώλησης ή ενοικίασης. Αυτά τα σκάφη συναγωνίζονται σε φήμη το όνομα των ιδιοκτητών τους και σε τιμή τα ακριβότερα κτίρια του κόσμου.
Τα πολυτελή χαρακτηριστικά του «Γερακιού της Μάλτας» («Maltese Falcon»), ενός από τα μεγαλύτερα ιδιόκτητα σκάφη στον κόσμο, τραβούν συχνά τα φώτα της δημοσιότητας. Με μήκος 88 μέτρα, έχει τρία κατάρτια και δεκαπέντε πανιά που αποθηκεύονται στο εσωτερικό τους σε έξι μόλις λεπτά. Εχει μόνιμο πλήρωμα 18 ατόμων, σύστημα ασύρματου Ιντερνετ σε όλα τα σημεία του σκάφους, γκουρμέ σεφ εν πλω και τεχνολογικό εξοπλισμό που θα ζήλευε ακόμα και η Microsoft. Πρώτος ιδιοκτήτης του το 2006 ήταν ο αμερικανός επιχειρηματίας Τομ Πέρκινς, για λογαριασμό του οποίου κατασκευάστηκε στο ναυπηγείο Περίνι Νάβι στην Τοσκάνη. Στα τέλη όμως του 2009 το «Maltese Falcon» πέρασε έναντι 90.000.000­ στα χέρια της ελληνοκύπριας επιχειρηματία Ελενας Αμβροσιάδου. «Το “Maltese Falcon” δεν είναι ένα συνηθισμένο σκάφος. Είναι η φαντασίωση κάθε ανθρώπου που ασχολείται με τη θάλασσα», δήλωσε η επιχειρηματίας λίγο μετά την απόκτηση του σκάφους, το ενοίκιο του οποίου για μία εβδομάδα έφτανε, τέσσερα χρόνια πριν, τα 325.000­. Την πρωτιά όμως στο κόστος ενοικίασης έχει το «Boadicea». Το σκάφος που διαθέτει κινηματογράφο δεκατεσσάρων θέσεων και μπανιέρα σε κάθε καμπίνα του, κοστολογεί τις υπηρεσίες του για επτά ημέρες στα 450.000­, χωρίς τα λοιπά έξοδα!

Oι ελληνικές όμως περιπτώσεις πολυτελών σκαφών δεν περιορίζονται στο «Γεράκι της Μάλτας». O επιχειρηματίας Δάκης Ιωάννου κλέβει τις εντυπώσεις με το «Guilty», το 33 μέτρων σκάφος του, που θυμίζει πίνακα του Ρόι Λιχτενστάιν. Στο εγχείρημα αυτό, βέβαια, βοήθησε ο καλός φίλος του επιχειρηματία και καλλιτέχνης Τζεφ Κουνς, που μαζί με την αρχιτέκτονα και σχεδιάστρια Ιβάνα Πορφίρι εμπνεύστηκαν τις γραμμές του από τα πολεμικά πλοία του Α΄ Παγκοσμίου Πολέμου. Το εσωτερικό του, που είναι σχεδιασμένο σε τρία επίπεδα, διαθέτει VIP καμπίνες,καναπέδες του Καρίμ Ρασίντ με ασημί δέρμα και πίνακες του Ντέιβιντ Σρίνγκεϊ, του Αλμπέντα και της Σάρα Μόρις.

Από τη λίστα όμως των ελληνικών θαλαμηγών δεν μπορεί να λείπει ούτε η ιστορική «Christina O». Κατασκευασμένη το 1943, χρησιμοποιήθηκε στη Μάχη του Ατλαντικού και μετά το τέλος του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου αγοράστηκε από τον έλληνα μεγιστάνα Αριστοτέλη Ωνάση, που ξόδεψε, τότε, τέσσερα εκατομμύρια δολάρια για να τη μετατρέψει σε σκάφος αναψυχής. Αν και το «Christina O» δεν ανταγωνίζεται πλέον σε μέγεθος τα σύγχρονα σκάφη, εξακολουθεί να είναι ένα από τα πιο πολυτελή στην ιστορία του γιότινγκ και σίγουρα το πρώτο στη λίστα αυτών που έχουν φιλοξενήσει διάσημες προσωπικότητες, όπως η Μέριλιν Μονρόε, ο Oυίνστον Τσώρτσιλ και ο Φρανκ Σινάτρα. Τα τελευταία χρόνια διατίθεται προς ενοικίαση και διοργανώνει εικοσιτετράωρες ξεναγήσεις προς 1.600­ τη βραδιά, κατά τη διάρκεια των οποίων οι επιβάτες ακούνε άριες της Μαρίας Κάλλας, για ακόμη πιο πιστή αναπαράσταση της «ωνασικής» ατμόσφαιρας, και χρησιμοποιούν ελεύθερα τα τέσσερα σούπερ λουξ σαλόνια του, οποιοδήποτε από τα τρία μπαρ επιθυμούν, τη βιβλιοθήκη, το γυμναστήριο, το spa, ακόμα και το ελικοδρόμιο.

Το σκάφος «Α» του ρώσου μεγιστάνα Αντρέι Μελνιτσένκο έχει χαρακτηριστεί ως το πιο φουτουριστικό. Η πλώρη του είναι έτσι σχεδιασμένη ώστε να κόβει στη μέση τα παγόβουνα που συναντά, ενώ η επίπλωσή του, με περιστρεφόμενα κατά 360 μοίρες κρεβάτια και τραπέζια από κρύσταλλο Μπακαρά, δικαιώνει απόλυτα τον τίτλο του. Με ετήσιο κόστος συντήρησης 20 εκατομμύρια δολάρια, το «Α» εκτός από πλωτό παλάτι είναι και σύγχρονο φρούριο που διαθέτει απ’ τα καλύτερα συστήματα ασφάλειας παγκοσμίως με κάμερες και ανιχνευτές κίνησης.

http://www.tanea.gr/