Φρέσκα στη μυρωδιά, φρέσκα σε κυκλοφορία
αλλά χωρίς ημερομηνία λήξης. Αυτή είναι η δεκάδα των αρωμάτων που αξίζει
να δοκιμάσεις τώρα - με σκοπό να τα φοράς μέχρι τον χειμώνα.
Όταν μιλάμε για αρώματα, το ρήμα “κρατάω” μπορεί να σημαίνει τρία
πράγματα: το πρώτο αφορά στην ποσότητα, δηλαδή να είναι αρκετή για να
την βγάλεις μερικούς μήνες, ακόμα και αν κάθε πρωί σου αρέσει να
παρφουμαρίζεσαι αφειδώς. Το δεύτερο αφορά στην διάρκεια, στο πόσο μένει η
μυρωδιά επάνω στο δέρμα σου – πράγμα για το οποίο τα καλοκαιρινά
αρώματα δεν φημίζονται – και το τρίτο στην αφορά στην εποχικότητα, στο
κατά ποσό, δηλαδή, μπορείς να τα φοράς και άλλες σεζόν μετά το καλοκαίρι
και να μην “κλωτσάνε”. Τα παρακάτω που θα δεις βάζουν ένα τικ και στα
τρία νοερά κουτάκια.
Στα λίγα και (πολύ) καλά αρώματα της τεράστιας εταιρίας
ρολογιών, γραφικών και δερμάτινων ειδών έρχεται να προστεθεί αυτό το νέο
άρωμα, που, όπως λέει ξεκάθαρα και το όνομά του, χαρακτηρίζεται από
ένταση και δυναμισμό. Το γεγονός ότι λανσαρίστηκε καλοκαίρι θα το
θεωρήσουμε καθαρά συμπτωματικό: με κάρδαμο, ξυλώδεις και πικάντικες
νότες, αυτό είναι ένα άρωμα όχι απλά για όλο το χρόνο, αλλά και για κάθε
χρόνο.
Για κάθε άρωμα εκεί έξω υπάρχει μια μοίρα. Αν το άρωμα
είναι αποτυχία, αποσύρεται από τα ράφια. Αν το άρωμα είναι επιτυχία, οι
γονείς του του κάνουν ένα αδερφάκι. Το Potion έτυχε της δεύτερης μοίρας
και έτσι οι γονείς Dean και Dan, λίγο πριν πετάξουν για τις καθιερωμένες
διακοπές τους στη Μύκονο, αποφάσισαν να κυκλοφορήσουν τη νέα εκδοχή
του, με συνταγή ακόμη πιο αρρενωπή και μυστηριώδη από την προηγούμενη,
εμπλουτισμένη με περισσότερες νότες ξύλου, δέρματος και καπνού, καθώς
και τριαντάφυλλο και τσίλι. Αν σου άρεσε το πρώτο “μαγικό φίλτρο”, θα
λατρέψεις το δεύτερο.
Αν έχεις βάλει ποτέ πάνω σου ένα κοστούμι Paul Smith το
ξέρεις το συναίσθημα: παρότι το πήρες από την κρεμάστρα του
καταστήματος, νιώθεις πως είναι ραμμένο στα μέτρα σου. Ο μετρ του
βρετανικού tailoring προσπαθεί μέσα από κάθε προϊόν του να δημιουργεί
αυτή την sur mesure αίσθηση στον καταναλωτή και το ίδιο συμβαίνει και με
αυτό το καινούργιο άρωμά του: παρότι υπάρχουν δεκάδες μπουκαλάκια εκεί
έξω, αν τελικά το πάρεις σπίτι θα αισθάνεσαι πως είσαι ο μοναδικός που
το φοράει. Σε αυτό συμβάλλει και η σύνθεσή του που δεν χρησιμοποιεί τα
γνωστά, αναμενόμενα έλαια που μπαίνουν συνήθως στα αντρικά αρώματα. Ροζ
πιπέρι, περγαμόντο, πράσινο τσάι και μύρο δημιουργούν ένα πρωτότυπο
μείγμα που μέλλει να γίνει η αρωματική υπογραφή σου. Αρκεί, βέβαια, να
σου ταιριάζει, γιατί όσο καλοραμμένο και να είναι ένα κοστούμι, αν το
μέγεθος δεν είναι σωστό το αποτέλεσμα απογοητεύει.
Σε αντίθεση με τα εμβληματικά polo shirts της εταιρίας,
φτιαγμένα από αγνό βαμβάκι, η τελευταία άφιξη στην σειρά αρωμάτων Eau de
Lacoste είναι πέρα για πέρα συνθετική. Αλλά όταν μιλάμε για αρώματα
αυτό δεν είναι ούτε σπάνιο (η πλειοψηφία των αρωμάτων πλέον είναι
συνθετικά) ούτε κακό. Αντιθέτως, χρησιμοποιώντας την τεχνολογία
Intensity Enhancer το σοφιστικέ αυτό άρωμα σού εξασφαλίζει περισσότερη
διάρκεια ενώ η ύπαρξη της κυκλοδεξτρίνης στη σύνθεση σημαίνει πως όταν
ζεσταθείς, όταν ιδρώσεις ή όταν βραχείς η μυρωδιά του ξαναζωντανεύει.
Τον οίκο τον ξέρεις από τις πολυτελείς menswear σειρές
του, τα υπέροχα ιταλικά κοστούμια και τα ακαταμάχητης ποιότητας
κασμιρένια ρούχα του. Τώρα ήρθε η ώρα να τον μάθεις και για το νέο του
αρωματικό καμάρι με την φρέσκια, αρρενωπή και γεμάτη αυτοπεποίθηση
σύνθεση. Αυτό που σου μυρίζει μόλις ανοίγεις το μπουκάλι είναι το
περγαμόντο (όχι ό,τι κι ό,τι περγαμόντο, φυσικής προέλευσης, από τα
λιβάδια του οίκου στην Καλαβρία) και η βιολέτα, επεξεργασμένη
εργαστηριακά ώστε να μυρίζει πιο ζωηρά και να μην χάνεται η έντασή της.
Όσο για το αν μπορεί να γίνει κλασικό; Το αρχετυπικό όνομα Uomo που
επέλεξαν να του δώσουν τα λέει όλα.
Το να περιμένεις από τον Versace να βγάλει ανάλαφρο άρωμα
είναι κάπως σαν να περιμένεις από τους National να βγάλουν λαϊκοπόπ
δίσκο. Και επειδή ο θρυλικός οίκος δεν θέλει να πάρει τέτοια ρίσκα, ούτε
να απογοητεύσει τους φανατικούς θαυμαστές του, επιστρέφει δυναμικά με
ένα άρωμα τόσο έντονο, σκοτεινό και οριεντάλ που θυμίζει τις καλές του –
επί Dreamer – εποχές. Νερολί, μαύρο πιπέρι, κάρδαμο, σαφράν, πατσουλί
και πορτοκάλι αναλαμβάνουν δράση για να φτιάξουν ένα μείγμα τόσο ισχυρό
και μεθυστικό που, εδώ που τα λέμε, καλύτερα να ξεκινήσεις να το φοράς
μετά το καλοκαίρι.
Όλα κι όλα, αυτό είναι ένα άρωμα
πιο-καλοκαιρινό-δεν-γίνεται. Γιατί λοιπόν βρίσκεται σε αυτή τη λίστα με
τα αρώματα που φοριούνται ανεξαρτήτως εποχής; Γιατί υπάρχουν και λίγα,
ελάχιστα καλοκαιρινά αρώματα που είναι τόσο υπέροχα που είναι κρίμα να
σε συνοδεύουν μερικούς μόνο μήνες. Τέτοιες περιπτώσεις είναι το Chome
της Azzaro, το Aqua di Gio του Armani και το Cool Water της Davidoff και
πιθανότατα να είναι και το Moschino Forever Sailing, με αυτό το τόσο
θαλασσινό όνομα και το ακόμη πιο θαλασσινό μπουκάλι. Η σύνθεσή του είναι
αναμφίβολα ευωδιαστή και επιτυχημένη. Θα καταφέρουν όμως το κίτρο, η
παγωμένη μέντα, το λεμόνι, η λεβάντα και το musk να του δώσουν μια θέση
δίπλα στα παραπάνω ιερά τέρατα της αρωματοποιίας; Ο χρόνος θα δείξει.
Πενήντα χρόνια Bond, 23 ταινίες και – μέχρι στιγμής – 3
αρώματα, με το τρίτο να είναι ενδεχομένως το καλύτερο ως τώρα, το πιο
σοφιστικέ και ώριμο. Οι υπεύθυνοι μάρκετιγκ του αρώματος επιδιώκουν να
του δημιουργήσουν την ταυτότητα “cool under pressure”, όπως ακριβώς
είναι ο ήρωας του Φλέμινγκ σε κάθε του βήμα. Εμείς δεν ξέρουμε κατά πόσο
με αυτό το άρωμα θα μυρίζεις “κουλ υπό πίεση”, όμως με μια μπουτάλ,
γεμάτη αυτοπεποίθηση σύνθεση με σανταλόξυλο, περγαμόντο και βιολέτα
σίγουρα θα μυρίζεις ωραία.
Είναι κρίμα για έναν τόσο ιστορικό και τόσο καλό στην
δημιουργία αρωμάτων οίκο να λανσάρει νέο προϊόν μέσα σε τόσο γελοίο
μπουκάλι, αλλά ας μην κρίνουμε το βιβλίο από το εξώφυλλο – ή, εν
προκειμένω, το άρωμα από τη συσκευασία. Ξεπερνώντας το ψευτοκύπελλο, που
θα μπορούσε να κρέμεται στο ψιλικατζίδικο της γειτονιάς σου ή να
διαφημίζεται στο τελεμάρκετινγκ, συναντάμε ένα άρωμα γεμάτο ενέργεια και
φρεσκάδα που μυρίζει καλοκαίρι (χάρη στις νότες γκρέιπφρουτ) αλλά έχει
και φθινοπωρινή υπόσταση (η ξυλώδης βάση του, η δάφνη και το γιασεμί
φροντίζουν γι’ αυτό). Όπως τα περισσότερα Paco Rabanne έτσι και το
Invictus είναι πολύ, πολύ ιδιαίτερο οπότε δοκίμασέ το πρώτα και μετά
αποφασίζεις αν μπορεί να γίνει το επόμενο άρωμά σου – ή αν αντέχεις να
βλέπεις Το Τιμημένο κάθε μέρα στο μπάνιο σου.
Όπως πάντα εκκεντρικός, ο οίκος αποφάσισε για φέτος το
καλοκαίρι να μην λανσάρει ένα αλλά τρία διαφορετικά αρώματα, το Encens,
το Cedrat και το Santal, όλα μέσα σε πανομοιότυπα μπλε μπουκάλια, που
συνολικά ονομάζονται Blue Invasion – κάπως σαν εισβολή από μπλε
εξωγήινους. Ας μην χάσουμε χρόνο να αναρωτιόμαστε το γιατί και ας
επικεντρωθούμε στο Encens που ξεχωρίζει από την τριλογία, χάρη στο πολύ
έντονο άρωμά του με ινδικό κάρδαμο, πιπέρι και κανέλα αλλά και σε μια
δροσιά που σε τυλίγει, η οποία πιθανότατα οφείλεται στα παγωμένα
μπαχαρικά και την αρτεμισία που περιέχει. Για να μην κουράζεσαι άλλο με
τις λεπτομέρειες αυτό είναι ένα άρωμα που θα το ξεχωρίσεις αμέσως – και
θα ξεχωρίζεις και εσύ αμέσως όταν το φοράς.
Montblanc Legend Intense
Dsquared2 Potion Black Royal
Paul Smith Portrait for Men
Lacoste L.12.12 Noir
Ermenegildo Zegna Uomo
Versace Oud Noir
Moschino Forever Sailing
James Bond 007 Quantum
Paco Rabanne Invictus
Comme des Garçons Encens
Ελιάνα Χρυσικοπούλου
Αποστολή με μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου
BlogThis!
Κοινοποίηση στο X
Μοιραστείτε το στο Facebook