30 Νοε 2013

Ο Δημήτρης Πέτρου μας ανοίγει την πόρτα του ατελιέ του

 
Το στούντιο του σχεδιαστή Δημήτρη Πέτρου στο Κολωνάκι, είναι διαμορφωμένο με τη δωρικότητα η οποία χαρακτηρίζει και τη μόδα του

Ο Δημήτρης Πέτρου περιπλανήθηκε σε διάφορες γειτονιές στο κέντρο μέχρι να βρει τον ιδανικό χώρο για να φιλοξενήσει το σπίτι και το ατελιέ του, στον αριθμό 23 της οδού Κανάρη, στο Κολωνάκι. Μπαίνοντας, η αίσθηση της ηρεμίας που σε πλημμυρίζει μαρτυρά το όνειρο του Δημήτρη να κυνηγήσει τις «βασικές» χαρές της ζωής σε ένα σπίτι δίπλα στη θάλασσα, σε ένα νησί του Αιγαίου.



Παρόλο που ατελιέ και σπίτι βρίσκονται στον ίδιο όροφο, έχουν διαμορφωθεί με τρόπο που εξασφαλίζει μεγάλη απόσταση ανάμεσα στο προσωπικό και το επαγγελματικό κομμάτι και ταυτόχρονα «καδράρει» τη sur-mesure εμπειρία μόδας που προτείνει.



Το ατελιέ αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της δημιουργικής διαδικασίας για το σχεδιαστή μόδας. Η δουλειά του είναι η εικόνα και η εικόνα του είναι ακριβής και ξεκάθαρη, τόσο στις συλλογές όσο και στο χώρο του. Αφήνει κατά μέρος τις υπερβολές και εστιάζει στις κλασικές αξίες. Αυστηρή γεωμετρία, αρμονικές δομές, μελετημένη ισορροπία είναι μερικές από τις λέξεις-κλειδιά που διέπουν τη φιλοσοφία του ως άνθρωπο και ως σχεδιαστή.


 

Η αίσθηση της δωρικής πολυτέλειας ξεκλειδώνει τους κώδικες του νεορομαντισμού σε μια σειρά από συλλογές που τον έχουν εδραιώσει στη νέα ελληνική σκηνή της μόδας, με πιο πρόσφατη τη «Heart has no gender» στην οποία παραμένει πιστός στις σχεδιαστικές του αξίες.


Η υψηλή αισθητική του δεν εξαντλείται στις συλλογές. Η άποψη και η προσωπικότητά του σφραγίζουν και το διαμέρισμα. Στην είσοδο σε υποδέχεται ένα κολάζ κάδρων, αγορασμένων από τα παλαιοπωλεία του κέντρου, που έχουν όμως αναπαλαιωθεί για να φιλοξενήσουν snapshots από τις πασαρέλες και τα lookbooks του.


Ο Δημήτρης έχει δείξει σεβασμό στα αρχιτεκτονικά στοιχεία του διαμερίσματος διατηρώντας το κλασικό ξύλινο παρκέ ως φόντο στο σοφιστικέ ατελιέ του. Κάθε λεπτομέρεια είναι μελετημένη, όπως για παράδειγμα ο λευκός καπιτονέ καναπές, που έχει συνδυαστεί με τη 3D καπιτονέ ταπετσαρία στον τοίχο της τραπεζαρίας.

 
Ο σχεδιαστής δείχνει εμπιστοσύνη στις κλασικές αξίες του design επιλέγοντας θρυλικά κομμάτια των '50s και των '60s. Το επιδαπέδιο φωτιστικό που είχε σχεδιάσει ο Achille Castiglioni για τη Flos το 1962 συνδιαλέγεται με την πολυθρόνα της Knoll «Diamond», που σχεδίασε ο Harry Bertoia το 1952. Η εμπλοκή του με το βιομηχανικό design ξεκίνησε όταν αποφάσισε να σχεδιάσει μόνος του το τραπέζι του ατελιέ, συνδυάζοντας μάρμαρο με inox.


Οι «Plastic Side Chairs», σχεδιασμένες από τους Charles and Ray Eames το 1950, συμπληρώνουν το χώρο, υπογραμμίζοντας την αγάπη του για τις διαχρονικές φόρμες. Εδώ, βρίσκουν θέση και τα φωτιστικά που έχει σχεδιάσει με τους City Lights, -σ.σ.τον Χρήστο Μπασιά και τον Θοδωρή Καπιζιώνη-. Στην καινούργια δραστηριότητά του, ο Δημήτρης κατάφερε να συγκεράσει με ευφυή τρόπο το industrial με το fashion design.



Τα επιτοίχια φωτιστικά κατασκευάζονται από παραδοσιακό ξύλινο τελάρο που χρησιμοποιείται στο κέντημα, το οποίο επενδύθηκε εσωτερικά με LED και εξωτερικά ντύθηκε με τα υφάσματα της τελευταίας συλλογής του Δημήτρη Πέτρου. Το επιδαπέδιο στηρίζεται σε ένα μαύρο, μεταλλικό τρίποδο μεταμορφώνοντας το χώρο σε φωτογραφικό στούντιο.



Φωτογραφίες: Νίκος Αλεξόπουλος